Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Butikker kan se frem til flot julesalg





Afstemning

Hvor køber du de fleste af årets julegaver?

Overvejende i rene fysiske butikker
 
Overvejende i rene netbutikker
 
Overvejende i kombi-butikker
 
Fifty-fifty mellem fysiske butikker og rene netbutikker
 
Ved ikke
 

Om undersøgelsen:

Spørgeundersøgelsen er foretaget med Ferratum Groups aktive kunder i 21 - hovedsageligt - europæiske lande som en internetbaseret spørgeskemaundersøgelse.

Resultaterne er justeret i forhold til det enkelte områdes købekraft, baseret på 2014-tal fra Verdensbanken.

14.205 husholdninger besvarede undersøgelsen i november 2015. Respondenterne er i alderen 21-65 år og 57 procent er kvinder.

Kilde: Ferratum

Thursday den 3 December 2015 kl. 15:02

Ny undersøgelse viser, at danskerne vil bruge markant flere penge på julegaver i år sammenlignet med sidste år.

Legetøj og spil.

Det er de to populæreste ting under træet juleaften i danske hjem.

Det viser en ny undersøgelse fra Ferratum, der har undersøgt juleforbruget blandt godt 14.000 kunder i 21 lande.

Undersøgelsen viser blandt andet, at danskerne bruger knap 26 procent af gavebudgettet på legetøj og spil, der dermed indtager en klar førsteplads over, hvordan danskerne bruger penge på julegaverne.

På andenpladsen ligger bøger skarpt forfulgt af sportsudstyr på tredjepladsen, der også kommer til at ligge under mange juletræer landet rundt.

De bløde er pakker omvendt røget helt ud af listen, måske til stor skuffelse for tøjglade kvinder og mænd, der må kigge langt efter lækkert undertøj og lune sweatre.

LÆS OGSÅ: Ny app viser og forudser de populæreste julegaver

Stor procentdel går til gaver

Ifølge undersøgelsen regner danskerne med at bruge knap 20 procent af deres månedlige disponible indkomst på gaver.

- Danskerne bruger markant flere penge på julegaver i år sammenlignet med sidste år. Der er kommet mere gang i forbruget, og vi kravler langsomt op ad forbrugsbarometret sammenlignet med de andre europæiske lande, siger Mikkel Winston, Ferratums direktør i Norden, i en meddelelse.

Til sammenligning svarede danskerne sidste år, at de ville bruge godt 13 procent af deres indkomst på gaver i julemåneden.

I forhold til de andre lande i undersøgelsen, ligger Danmark i den nederste halvdel. Helt i toppen ligger den britiske befolkning, der juler helt igennem med et forbrug på knap 40 procent af deres disponible indkomst på julegaver.

LÆS OGSÅ: Detailsalget i topform før julesalget



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD