Burgerbrødre lagde store planer under krisen: Nu går de i gang
På et halvt år vil to brødre gå fra syv til 14 restauranter. De beskriver deres koncept som "jysk, hurtigt og billigt."
Ligesom det er tilfældet med dagligvarebranchen, så er konkurrencen i burgerbranchen notorisk hård.
Bevæbnet med bøffer, boller og pommes frites kæmper flere kædekoncepter lige nu om at få en bid af markedet. Et af dem er The Burger Concept, som Morten og Simon Franck Jakobsen startede i 2017.
De to brødre er siden nået op på at have syv restauranter - og nu er de klar til at for alvor at trykke på speederen, efter coronakrisen har givet dem god tid til at lægge en slagplan, fortæller de til Ekstra Bladet.
Inden for et halv års tid vil de fordoble kæden med syv nye steder.
- Enten så er vi jo skide geniale, ellers er vi sindssygt naive, siger Simon Franck Jakobsen til Ekstra Bladet. Naturligvis med et glimt i øjet.
Rykker ud på Sjælland
Fra starten har The Burger Concept haft fokus på det jyske marked. Men kæden har også en restaurant på Fyn, og nu kommer turen så til Sjælland.
- København er en af de byer, vi ser særligt frem til at åbne i, siger Simon Franck Jakobsen og fortsætter:
- Vi er sikre på, at københavnerne kommer til at gå amok, når de oplever vores kvalitet og pris. De er vant til at betale langt højere priser for deres burgere, så der er ikke nogen tvivl om, at vores prisvenlige måltider er kærkomne.
Når The Burger Concept åbner i København bliver det med en "flagshop store" på 350 kvadratmeter, som kommer til at ligge i nærheden af Nørreport Station. Resten af slagplanen for 2021 byder på restauranter i Hjørring, Viby, Valby, Hvidovre og to endnu ukendte byer i Storkøbenhavn.
Henter forstærkning
For at være godt rustet til den den voldsomme ekspansion har brødreparret for nylig hentet en dreven profil til virksomheden.
Efter godt tyve års erfaring fra McDonald’s - og en enkelt smuttur forbi Jensens Bøfhus - er Christian Ellemann Larsen nemlig landet hos The Burger Concept, hvor han sidder som driftsdirektør.
- Jeg får en rolle som COO, og skal hjælpe hjælpe med at skabe et fundament i driften, så de ambitiøse vækstplaner og det erklærede mål om at servere højkvalitets produkter til ræddi gode priser, hurtigt og krydret med et stort autentisk smil, kommer til at lykkes, skriver han på LinkedIn.
Det seneste årsregnskab fra The Burger Concept er fra 2019. Her taber selskabet 758.000 kroner - en smule mindre end i det allerførste årsregnskab for 2018, hvor underskuddet lød på lige over en million.
LÆS OGSÅ: Konkursramt burgerkæde undgår en tur i retten
Læs hele artiklen på Ekstra BladetFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter