Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Burgerbrødre lagde store planer under krisen: Nu går de i gang





Tuesday den 29 June 2021 kl. 10:07 - Kilde: Ekstra Bladet

På et halvt år vil to brødre gå fra syv til 14 restauranter. De beskriver deres koncept som "jysk, hurtigt og billigt."

Ligesom det er tilfældet med dagligvarebranchen, så er konkurrencen i burgerbranchen notorisk hård.

Bevæbnet med bøffer, boller og pommes frites kæmper flere kædekoncepter lige nu om at få en bid af markedet. Et af dem er The Burger Concept, som Morten og Simon Franck Jakobsen startede i 2017.

De to brødre er siden nået op på at have syv restauranter - og nu er de klar til at for alvor at trykke på speederen, efter coronakrisen har givet dem god tid til at lægge en slagplan, fortæller de til Ekstra Bladet.

Inden for et halv års tid vil de fordoble kæden med syv nye steder.

- Enten så er vi jo skide geniale, ellers er vi sindssygt naive, siger Simon Franck Jakobsen til Ekstra Bladet. Naturligvis med et glimt i øjet.

En satsning på billige burgermenuer fra 49-59 kroner uden sodavand og dip skal være med til at trække kunderne indenfor, forklarer Simon Franck Jakobsen i en pressemeddelelse.
 
- Vi synes, de etablerede restauranter og kæder tager for høje priser for deres burgere og menuer. Så for tre år siden besluttede vi os for at udvikle et koncept, hvor vi kunne trække prisen for en burger med fritter ned på et niveau, der er fair for alle. Det eneste, vi har valgt fra, er drikkevarer. Vi kalder det ’jysk, hurtigt og billigt, siger han.

Rykker ud på Sjælland

Fra starten har The Burger Concept haft fokus på det jyske marked. Men kæden har også en restaurant på Fyn, og nu kommer turen så til Sjælland.

- København er en af de byer, vi ser særligt frem til at åbne i, siger Simon Franck Jakobsen og fortsætter:

- Vi er sikre på, at københavnerne kommer til at gå amok, når de oplever vores kvalitet og pris. De er vant til at betale langt højere priser for deres burgere, så der er ikke nogen tvivl om, at vores prisvenlige måltider er kærkomne.

Når The Burger Concept åbner i København bliver det med en "flagshop store" på 350 kvadratmeter, som kommer til at ligge i nærheden af Nørreport Station. Resten af slagplanen for 2021 byder på restauranter i Hjørring, Viby, Valby, Hvidovre og to endnu ukendte byer i Storkøbenhavn.

Henter forstærkning

For at være godt rustet til den den voldsomme ekspansion har brødreparret for nylig hentet en dreven profil til virksomheden.

Efter godt tyve års erfaring fra McDonald’s - og en enkelt smuttur forbi Jensens Bøfhus - er Christian Ellemann Larsen nemlig landet hos The Burger Concept, hvor han sidder som driftsdirektør.

- Jeg får en rolle som COO, og skal hjælpe hjælpe med at skabe et fundament i driften, så de ambitiøse vækstplaner og det erklærede mål om at servere højkvalitets produkter til ræddi gode priser, hurtigt og krydret med et stort autentisk smil, kommer til at lykkes, skriver han på LinkedIn.

Det seneste årsregnskab fra The Burger Concept er fra 2019. Her taber selskabet 758.000 kroner - en smule mindre end i det allerførste årsregnskab for 2018, hvor underskuddet lød på lige over en million.

LÆS OGSÅ: Konkursramt burgerkæde undgår en tur i retten

Læs hele artiklen på Ekstra Bladet


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD