Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Bæredygtighedsbølgen rammer nu også kundekort

Foto: Coop.dk



Monday den 2 March 2020 kl. 10:30 af: Dennis Clausager

Fokus på miljøvenlige løsninger i detailhandlen øger nu også efterspørgslen på mere bæredygtige plastikkort til kundeklubkort og gavekort.

Kravet om bæredygtighed i detailbranchen stiger voldsomt i øjeblikket. Hvor det hidtil primært har været madspild, plastikposer og indpakning, der har været i søgelyset, er turen nu kommet til de millioner af plastikkort, der årligt benyttes til kundekort og gavekort i butikkerne.

Det mærker man hos virksomheden Logocard, der er specialiseret i produktionen af alle typer kort.

Ikke noget nyt

Selv om kravet om mere grønne produktionsmetoder og mindre brug af plastik har øget kortproducenternes indsats og udvikling på området, er muligheden for at vælge mere miljørigtige plastikkort ikke noget nyt.

- Grønne kortløsninger er som sådan ikke noget nyt på markedet, men stigningen i forbrugernes efterspørgsel, og dermed vores kunders, er bestemt øget som følge af fokus på plastaffald i havet og naturen, forklarer Mette Christian Jacobsen. Hun er stifter og direktør i virksomheden Logocard, der leverer kortløsninger til blandt andet detail- og hotelbranchen.

- Som en ansvarlig producent arbejder vi for at opnå grønnere produkter. Vi opfordrer altid vores kunder til at se på kortenes livscyklus - herunder produktionsprocesser, materialevalg såvel som slutprodukters levetid, mere end bare sætte fokus på et bestemt materiale, fortsætter hun.

Mange faktorer

Der findes flere nedbrydelige kortmuligheder på markedet, men ifølge Mette Christian Jacobsen er der mange faktorer, der skal indtænkes i den samlede produktion. 

- Alt fra affaldshåndtering, der inkluderer genanvendelse af papir, træ, pap og metal, til plastaffald, der indsamles og sendes til genbrug har betydning, lyder det fra direktøren. 

Hun fremhæver også, at Logocard kombinerer brugen af miljønedbrydelige materialer med vandløse trykprocesser, der reducerer emissionerne, som er skadelige stoffer der frigives i atmosfæren.  

25 procent stigning 

Den øgede miljøbevidsthed hos forbrugerne har betydet en markant stigning i kædernes efterspørgsel efter    grønne plastikkort. 

- I 2019 oplevede vi, at 25 procent af vores produktion skiftede fra standard PVC til vores ISO certificerede Eco-Degradable kortløsninger. Vi har sat et mål om at øge dette til mindst 50 procent inden udgangen af 2020, forklarer Mette Christian Jacobsen, der understreger, at Eco-Degradable kort fungerer lige så godt som de konventionelle kort. 

Kundelisten hos Logocard tæller en række danske kæder, herunder Coop, der igennem mange år har haft fokus på miljørigtige kort, som der er indtil nu er indkøbt mere end fire millioner af. 

LÆS OGSÅ: Forbrugere belønner bæredygtige brands
 


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD