Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Brandnavn bliver årets ord

Foto: Danske Bank



Friday den 12 December 2014 kl. 15:19 af: Freja Thorbech

Årets ord er i år et brandnavn, der er også har vundet indpas i den danske detail-lingo.

Umiddelbart er der ikke den store sammenhæng mellem kåringen af årets ord og detailbranchen.

I år er dog en undtagelse, for i konkurrence med ord som byhaver, ebola, hverdagssexisme og inklusion har mobilepay vundet titlen som årets ord. Det skriver DR i en pressemeddelelse.

Og Danske Banks betalingsapp har med sin business-version så småt vundet indpas i den danske detaibranche. Butikkerne kan nu tage imod betaling via den populære app, og det er noget som blandt andet Dansk Supermarked satser på.

LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked satser på MobilePay

Med titlen som årets ord afløser mobilepay sidste års ord "undskyld".

- Det sjove ved ’Årets ord’, som jeg nu har været drivkraften bag i de sidste fire år, er, at der er et helt nyt sæt ord hvert år. Disse ord kunne ikke have været foreslået sidste år, og de er sandsynligvis ikke i ’Årets ord’-finalen næste år, siger Helle Solvang, som er vært på ’Sproglaboratoriet’ på P1, der kårer årets ord i samarbejde med blandt andet Dansk Sprognævn og Anne Middelboe Christensen, der er anmelder ved Information.

LÆS OGSÅ: Nu rykker MobilePay ind i butikkerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD