Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

MobilePay udvider med nye butiksløsninger

Foto: Danske Bank



Monday den 17 November 2014 kl. 10:27 af: Freja Thorbech

Danske Bank har udviklet en række nye funktioner til butikkerne. Samtidig forbliver app'en gratis at benytte for forbrugerne.

Nu får butikkerne flere muligheder, når de benytter MobilePay-app'en som betalingsløsning.

Danske Bank, der står bag den populære betalingsapp, lancerer i dag en række nye muligheder til erhvervskunderne. Ambitionen er at tilbyde løsninger med markedets bedste funktionalitet og brugervenlighed.

- Vi fastholder at udvikle MobilePay i tæt dialog med kunderne. Derfor har vi lavet en kvalitativ analyse med deltagelse af flere hundrede virksomheder, som benytter vores butiksløsning. Det er afsættet for i dag at kunne præsentere tre pakker, som dækker kundernes meget forskellige behov, siger Mark Wraa-Hansen, der er chef for MobilePay, i en udtalelse.

De giver blandt andet butikkerne mulighed for, at få adgang til salgsstatistikker, så en erhvervsdrivende i eksempelvis kan se gennemsnitligt salg pr. forretning, og hvad de enkelte forretninger har omsat for via MobilePay Business. En anden ny funktion er et udvidet transaktionsoverblik, der giver erhvervskunden mulighed for at overskue samtlige mobile betalinger i sin netbank på tværs af mange salgssteder.

De forskellige løsninger indeholder muligheder fra et enkelt salgsted op til 50 salgssteder (telefoner) på samme abonnement.

- Med de tre løsninger giver vi de erhvervsdrivende flere muligheder og større fleksibilitet, siger Mark Wraa-Hansen.

Sideløbende med de nye erhvervsløsninger, fortsætter samarbejdet med blandt andet Dansk Supermarked, med henblik på at udvikle en mobil betalingsløsning, der kan fungere hurtigt, effektivt og konkurrencedygtigt ved kassen i større varehuse og butikker.

Dropper planlagte gebyrer

Samtidig har Danske Bank valgt at droppe den ellers planlagt betalingsafgift på 10 øre per transaktion, der kunne være trådt i kraft i 2016.

- Vi tror, at mobilbetaling vil vokse markant over de kommende år. For at lykkes med det, er det vigtigt, at mobilbetaling fortsætter med at være nemt og billigt at anvende. Derfor sikrer vi nu, at det forbliver gratis for forbrugerne at benytte MobilePay, siger Mark Wraa-Hansen.

For nyligt er konkurrenten Swipp gået i luften med en ny reklameoffensiv, der skal åbne danskernes øjne for et alternativ til MobilePay.

LÆS OGSÅ: MobilePay-konkurrent bruger tv-kendis som trækplaster

Siden februar er knap 10.000 virksomheder oprettet med adgang til MobilePay Business, hvoraf cirka 4000 har aktiveret appen, mens 2400 erhvervskunder er begyndt at modtage betaling fra privatkunder i butikkerne. P.t. benyttes MobilePay-app'en af knap 1,8 millioner danskere, og Danske Bank forventer en årlig aktivitet på 40 millioner betalinger og 10 milliarder kroner i omsætning.

LÆS OGSÅ: Nu lanceres MobilePay til nethandel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD