Boysen svinger taktstokken: Power skal fordoble omsætningen
POWER A/S
Nettoomsætning
2020: 3.088.921
2019: 2.235.840
Bruttofortjeneste
2020: 279.653
2019: 215.142
Primær drift (EBIDTA)
2020: 48.460
2019: 27.270
Årets resultat
2020: 22.741
2019: -3.134
Kilde: Power
På ganske kort tid skal Power være dobbelt så store målt på omsætning, lyder det fra topchefen oven på et usædvanligt år.
Senest i 2025 skal omsætningen i Power nå forbi seks milliarder kroner - en fordobling i forhold til den seneste toplinje.
Den ambitiøse målsætning kommer direkte fra den adm. direktør - Jesper Boysen - og indvarsler en særdeles travl tid for elektronikkæden, som kan ende med at vokse med 18-22 butikker gennem de næste fire år.
- Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil indfri det. Danskerne har i den grad taget Power til sig, og vi oplever en ekstrem stor interesse ude lokalt for at få en Power og mere handelsliv til byerne, siger Jesper Boysen.
- Samtidig skal vi holde fast i udviklingen på vores online-salg, som er vokset med 70 procent under corona-krisen - og så har vi en plan om for alvor at satse på salg til erhvervskunder. Vi kommer til at skrue på en masse knapper samtidig, og det bliver med speederen i bund, siger Jesper Boysen.
En del af de kommende butikker bliver - som noget ganske nyt - franchisebtuikker. Den første er allerede åbnet i Ringsted.
Klap på skulderen
Målsætningen om at blive dobbelt så stor kommer efter et noget uforudsigeligt år for Power. Ikke alene gjorde coronakrisen i lange perioder kål på den kendte hverdag ude i butikkerne - det endte også med at blive kædens første år med overskud på bundlinjen. Nogensinde.
- Vi er vildt glade og stolte over, at vi midt i en svær corona-situation med lukkede fysiske butikker – uden direkte kundekontakt – alligevel er i stand til at levere det bedste regnskab i Powers historie, siger Jesper Boysen.
Bag succesen ligger en logistisk kraftanstrengelse, som direktøren selv formulerer det.
- Hvis vi skal klappe os selv på skuldrene, var vi lynhurtige til at omstille kernen i vores forretning til den nye virkelighed, siger Jesper Boysen og fortsætter:
- Fra en dag til en anden gik vi fra den daglige ansigt-til-ansigt-kontakt med vores kunder til en ny direkte chat-tjeneste, hvor vi nærmest i løbet af natten fik omskolet 150 butikssælgere fra vores butikker til at sidde i chatten og yde online-rådgivning og salg.
LÆS OGSÅ: Topchefen i Power står ved kampagne: - Vi finder os ikke i trusler
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter