B&O mister endnu en direktør
Få uger efter offentliggørelsen af et nyt trist kvartalsregnskab skal B&O nu på udkig efter en ny kreativ direktør.
B&O skal nu på jagt efter en ny kreativ direktør.
Således forlader 42-årige Johannes Torpe selskabet efter fire år i stolen som kreativ direktør for Struer-virksomheden.
- Jeg er meget stolt af at have været en del af udviklingen af de mange succesfulde produkter, vi har lanceret i både Bang & Olufsen og i B&O Play over de seneste fire år. Det har været en fantastisk rejse og en stor fornøjelse at arbejde med det kreative team, skriver Johannes Torpe i en pressemeddelelse via sit eget designfirma, Johannes Torpe Studios.
Han får ros med på vejen af B&O’s administrerende direktør, Tue Mantoni:
- Johannes Torpe har været en stærk inspiration for vores kreative udvikling over de seneste fire år, og han har været medvirkende til at sætte en ny og højere kreativ standard for vores selskab.
Den afgående kreative direktør hos B&O, Johannes Torpe, oplyser, at han nu vil bruge sin tid på sit designfirma i København og på University of Westminster i London, hvor han er ved at tage en ph.d. i kreativ proces og ledelse.
LÆS OGSÅ: B&O fyrer salgsdirektør
Global salgsdirektør røg i maj
I maj blev B&O’s globale salgsdirektør, Lars Flyvholm, fyret. Det bekræftede han over for Dagbladet Holstebro-Struer, men ønskede ikke at udtale sig ydereligere om fyringen.
Det nyeste kvartalsregnskab for B&O – offentliggjort 30. september – viser, at nettoomsætningen er steget fra 434 millioner kroner til 506 millioner kroner i forhold til samme kvartal sidste år.
På trods af omsætningsfremgangen må B&O samtidig konstatere, at Struer-virksomheden kommer ud af kvartalet med et driftsunderskud på 105 millioner kroner mod et driftsunderskud på 171 millioner kroner året før, hvilket ender med et resultat før skat på minus 118 millioner kroner for kvartalet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter