Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Betalingsloft giver MobilePay problemer

Foto: Danske Bank



Wednesday den 30 July 2014 kl. 09:36 - Kilde: TV2 Finans

Flere kunder har haft problemer med MobilePay på grund af app'ens betalingsloft. En konkurrerende tjeneste har ikke samme problem.

MobilePays store succes giver nu Danske Banks populære betalingsapp problemer.

Flere brugere har nemlig oplevet, at deres MobilePay bliver lukket, når de har brugt mere end 50.000 kroner på app'en på et år, skriver TV2 Finans. Herefter kan de hverken sende eller modtage penge via app'en, der ellers skulle give dem mulighed for nemt at betale i butikken eller overføre penge til vennerne.

LÆS OGSÅ: Nu rykker MobilePay ind i butikkerne

Efter krav fra Finanstilsynet har Danske Bank et loft for betalinger på MobilePay på 1.500 kroner om dagen, men den konkurrerende tjeneste Swipp, der ejes af en række andre banker, har ikke det samme loft, fordi kunderne her identificerer sig med Nem Id, før de får adgang til at sende penge.

Direktør i Danske Bank, Jesper Nielsen, siger til TV2 Finans, at de kunder, der har oplevet problemet, kan henvende sig i banken og få åbnet deres MobilePay. Derudover arbejder banken på en mere permanent løsning, der skulle ligge klar, når Danske Bank efter planen lancerer Nem Id til mobiltelefonen til efteråret.

LÆS OGSÅ: Nu lanceres MobilePay til nethandel

Læs hele artiklen på TV2 Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD