Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Benhårdt marked presser Elgiganten

Foto: Pressefoto



Omsætning:
2018/19: 6,2 mia. kroner
2017/18: 6,1
2916/17: 5,9

Resultat før skat:
2018/19: 114 mio. kr.
2017/18: 127
2916/17: 95

Kilde: Elgiganten A/S

Tuesday den 1 October 2019 kl. 09:27 af: Kristian Holgersen

Elgiganten tjener stadig millioner - men den hårde konkurrence sætter et aftryk i det seneste årsregnskab. Topchefen er tilfreds.

Godt nok formår Elgiganten endnu en gang at løfte toplinjen. Men det seneste årsregnskab for 2018/19 byder også på lidt malurt i bægeret.

Resultatet før skat går nemlig 10 procent tilbage til 114 millioner kroner. Ifølge Børsen er der tale om det næstlaveste niveau siden finanskrisen - alligevel ser topchefen ganske lyst på tingene.

- Jeg er meget tilfreds med, at vi fortsat løfter vores toplinje og tjener penge i et benhårdt marked med stor konkurrence, siger Peder Stedal i en pressemeddelelse. Han er administrerende direktør i Elgiganten.

- Det skyldes i høj grad vores medarbejdere, der giver vores kunder gode oplevelser og kyndig vejledning. Derfor glæder det mig også særlig meget, at medarbejdertilfredsheden i år er rekordhøj og kundetilfredsheden det samme, siger han.

Satsning giver pote

Elgiganten har valgt at satse på services og tjenesteydelser, der hjælperne kunderne i gang med den nye teknologi, de kan finde i varehusene.

Det har vist sig at være et godt træk, lyder meldingen fra topchefen.

- De produkter vi sælger er efterhånden ganske komplekse og avancerede, og alt fra belysning, alarmer, køleskabe og kaffemaskiner kan efterhånden styres fra en app på mobilen, siger Peder Stedal og fortsætter:

- Det giver fantastiske muligheder, men det øger også behovet for vejledning og hjælp, og det kan vores dygtige medarbejdere hjælpe med.

Ser muligheder på flere områder

Desuden kører Elgigantens afdeling for salg til virksomheder og offentlige institutioner på skinner, og det er et af flere områder, hvor topchefen ser gode muligheder.

- Erhvervsforretningen har haft et rekordår. Vores ambition er, at det skal være ligeså enkelt og bekvemt at være erhvervskunde i Elgiganten, som det er at være privatkunde, og vi kan se, at rigtig mange erhvervskunder deler den opfattelse,” siger Peder Stedal

Han peger også på køkkener og gaming som områder, der har et stort potentiale i de kommende år.

I alt har Elgiganten 38 varehuse i Danmark.

LÆS OGSÅ: Elgiganten tager en butik med til kæmpe gaming-event



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD