Bemærkelsesværdig vækst får Matas til at opjustere
Topchefen melder om vækst over hele linjen i årets første kvartal. Især på nettet går det stærkt.
Regnskabsårets første kvartal har været en succes for Matas.
Omsætningen på 1,150 milliarder kroner svarer til en stigning på 9,2 procent i forhold til samme periode sidste år.
Alle salgskanaler i Matas bidrog til væksten. De fysiske butikker voksede med 3 procent, mens salget på nettet trak det store læs med en vækst på 26 procent.
Like-for-like-væksten var på 8,4 procent.
Udviklingen har fået Matas til at opjustere. For hele året forventer virksomheden nu en vækst i omsætningen fra 4-7 procent. Tidligere var det 3-6 procent.
- Vores kunder handler fortsat hyppigere hos Matas, og understøttet af vores sortimentsudvidelse ser vi en stærk vækst både inden for Mass Beauty samt Health and Wellbeing, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. direktør for Matas.
- Vi introducerede 59 nye mærker og tusindvis af produkter og øgede vores varelager marginalt for at sikre hurtigere levering og bekvemmelighed for vores kunder, siger topchefen.
Indtjeningen kan ikke følge med omsætningen og falder til 49 millioner kroner efter skat. Det skyldes udgifter i forbindelse med opkøbet af svenske Kicks Group.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter