Bekvemmelighed er afgørende for net-supermarkeder
Det er nemheden, der spiller en stor rolle i forbrugernes holdning til online dagligvarehandel, viser en undersøgelse som Berlingske har foretaget.
Onlinesupermarkederne er i vækst, og der er kamp om kunder og markedsandele blandt de nye aktører på den danske dagligvarescene, der bl.a. omfatter nemlig.com og Osuma.dk. Det skriver Business.dk.
Berlingske har spurgt 1400 medlemmer i avisens såkaldte mediapanel om deres holdning til onlinesupermarkederne, og her er det "nemhed" der spiller en stor rolle.
Hidtil har forbrugerne været tilbageholdende med at tage den virtuelle indkøbskurv i brug når det handler om dagligvarer, men ifølge Business.dk er udviklingen ved at vende.
15 procent oplyser, at de i mere eller mindre grad benytter sig af online-supermarkederne, mens 49 procent oplyser, at de forventer at ville benytte sig af dagligvareindkøb via nettet inden for de næste tre år.
Samtidig er detailhandelsekspert Bruno Christensen ifølge Business.dk mere skeptisk om potentialet for e-supermarkederne. Han mener, at e-handlen for dagligvarer vil vokse de næste tre-fire år, hvorefter udviklingen vil stabilisere sig uden at være betydelig i størrelse. Det skyldes, at danskerne i det daglige har meget nemt til dagligvareindkøb.
LÆS OGSÅ: Irma i ny stor satsning på nettet
Læs hele artiklen på Business.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter