Baresso lancerer ny brandstrategi
Med et nyt logo og et større fokus på kaffekædens historie vil Baresso forsøge at styrke sin markedsposition.
Nu kaster Baresso sig over en større make over i forsøget på at styrke sin position på det danske kaffemarked.
Den betyder blandt andet, at kaffekæden vil sætte fokus på fortællingen om Baressos italienske rødder. Det er en fortælling, der handler om, hvordan kædens stifter og ejer Kenneth Luciani voksede op i Rom og opbyggede en passion for god kaffe, som han bragte til Danmark og siden brugte som drivkraft til at åbne den første Baresso-kaffebar i år 2000.
- Baresso er ikke længere alene på markedet. Vi skal i langt højere grad vælges til end tidligere. Derfor er der behov for, at vi bliver bedre til at fortælle om os selv, siger kommerciel direktør i Baresso Coffee, Anders Wall, i en udtalelse.
Og den kommercielle direktør er ikke i tvivl om, at den omfattende make over vil styrke kaffekædens markedsposition.
Italiensk for begyndere
Samtidig betyder den nye strategi, at logoet på Baressos 45 kaffebarer rundt om i landet nu også vil ændre form og farve.
Væk er den røde ikon-kop, og i stedet er et mere caffè latte-farvet logo kommet til. Det er udstyret med samme streg, som man kender fra klassiske, italienske ikoner som Ferrari, Pirelli og Lambretta (se billede). Samtidig vil der være et budskab formuleret på italiensk på de nye kopper og alt salgsmateriale – suppleret med en lydparentes, som vejleder i korrekt udtale, så danskerne kan lære italiensk for begyndere.
I kaffebarerne vil vægudsmykningen med billeder fra kaffeplantager løbende blive udskiftet med stemningsbilleder fra kaffebarerne i 1960’ernes Italien.
- I de femten år, hvor Baresso har eksisteret, har vi lagt vægt på at fortælle danskerne om kaffens oprindelse og opskriften på gode kaffeoplevelser. Nu skal vi fortælle, hvor vores kaffepassion og viden stammer fra. Vi værner om vores italienske rødder, men vi har ikke gjort meget ud af at fortælle omverdenen om dem, siger Anders Wall.
Det er reklamebureauet Anew, der har været med til at udforme Baressos nye brandstrategi, efter bureauet vandt en udbudsrunde sidste forår.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter