Banker går til modangreb på MobilePay
Lavere priser i detailhandlen og en bedre teknisk løsning skal sikre bankernes betalingsløsning SWIPP succes i kampen mod MobilePay.
Danske Bank har stor succes med sin MobilePay-app, men nu sætter de andre banker fart på deres fælles satsning, SWIPP.
Det skriver Berlingske Business.
Blandt andet lancerer de en ny fælles app, der gør det nemt at betale i butikkerne. Samtidig er løsningen billigere for butikkerne. Mens Danske Bank tager 1 procent af af betalingen - dog maks. 5 kroner, koster SWIPP butikkerne 40-60 øre per gang. Martin F. Andersen, direktør for SWIPP, siger samtidig til avisen, at butikkerne får en bedre sikkerhed, fordi der i SWIPP er garanti for, at kunderne har pengene. SWIPP benytter sig af konto til konto-betaling, mens MobilePay er knyttet op på betalingskort.
LÆS OGSÅ: MobilePay lancerer ny funktion
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter