Bang & Olufsen fortsætter imponerende turnaround
Global mangel på komponenter kunne ikke forhindre Bang & Olufsen i at kværne videre med en tocifret vækst.
Bang & Olufsen fastholder den gode kurs, fremgår det af halvårsregnskabet, som netop er lagt frem.
I regnskabsårets andet kvartal opnåede Bang & Olufsen en vækst i omsætningen på 15 procent. Det er femte kvartal i træk, at den ikoniske virksomhed kan bogføre tocifrede vækstrater, bemærker den adm. direktør, Kristian Teär.
- Vi fortsatte med at se høj efterspørgsel på vores produkter blandt kunder, og vi voksede på tværs af alle regioner og salgskanaler på trods af de vedvarende udfordringer med leverancer, siger han og fortsætter:
- Vi er midt i vores turnaround, og jeg stolt over at se, hvordan vores medarbejdere og partnere bliver ved med at eksekvere på vores strategi, så vi bygger en mere robust forretning, samtidig med at vi leverer profitabel vækst, siger direktøren.
Forventningerne til hele året fastholdes. De lyder på 2,9 - 3,1 milliarder i omsætning og en EBIT-margin før særlige poster på 2-4 procent.
LÆS OGSÅ: Topchefen bag turnaround i B&O: - Dette er en vigtig milepæl
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter