Digitalt koks: Intetanende kunde betaler for en andens varer
En terminal i supermarkedet fangede en kundes mobiltelefon og trak penge fra hans konto. Det er sket før.
Da Peter Munk for nylig tjekkede sin konto opdagede han en fejl, skriver Finans.
Der var trukket to beløb efter et besøg i den lokale Rema 1000, selvom han kun havde betalt en enkelt gang oppe ved kasse. Troede han.
Med overvågningsbilleder fra Rema 1000-butikken blev mysteriet opklaret. Peter Munk havde ved en fejl betalt for en anden kundes vare, fordi en terminal havde opfanget et signal fra betalingsappen My Wallet, som han har installeret på sin telefon.
Rema 1000-butikken, der ligger i Skive, har givet Peter Munk pengene tilbage. Ifølge butikschefen er der sket lignende fejl et par gange før.
Hverken Nets eller terminalleverandøren Verifone er klar til at tage ansvaret, skriver Finans. På Rema 1000’s hovedkontor går it-chefen nu videre med sagen.
LÆS OGSÅ: Første discountkæde tester succes-app
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter