Ansigtsgenkendelse skal øge interaktion i detailhandlen
En ny teknologi skal gøre det endnu nemmere at nå forbrugeren i detailhandlen og lave personlige tilbud.
Detail- og marketingvirksomheder begynder i stigende grad at se mulighederne i at komme tættere på forbrugeren med ny teknologi.
Den international marketingvirksomhed, Zoomkube, introducerer nu ansigtsgenkendelse til detailhandlen som en måde at kunne styrke kontakten til forbrugerne på, skriver Mediapost.com. Med ansigtsgenkendelses-software og muligheder for overvågning på de sociale medier kan den nye teknologi præsentere tilbud i realtime målrettet den enkelte forbrugers specifikke behov.
Videokameraer, som kan registrere forbrugerens udseende, skaber sammen med en touch screen en interaktiv platform, hvor en forbruger med krøllet hår for eksempel kan få præsenteret en shampoo, der specifikt matcher denne forbrugers behov, forklarer Christian Mouritzen, vicepræsident for Zoomkube, til MediaPost.
LÆS OGSÅ: Adidas indfører virtuelle butikshylder i København
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter