Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Amerikanske dagligvarekæder får øje på dansk succes

Det ligner kød - men det er det ikke. Foto: Naturli' Foods.




Friday den 2 August 2019 kl. 11:42 - Kilde: Finans

Dansk virksomhed rider på den grønne bølge og kan snart ende på hylderne hos de store dagligvarekæder i USA.

Virksomheden Naturli’ Foods, der sidste år nærmest lagde supermarkeder ned med sin kødlignende plantefars, kan være på vej til at sparke døren ind til det amerikanske marked. Det skriver Finans.

Ifølge direktør Henrik Lund har Naturli’ Foods været dialog med flere af branchens sværvægtere over there.

- Det nogle af de helt store, landsdækkende kæder med flere tusinde supermarkeder, og de er klar til at tage vores varer. Der er især meget stor interesse for vores smørbare produkter, siger han til Finans og fortsætter:

- Vi kan ret hurtigt skalere vores produktion op ved at sætte flere produktionslinjer ind på fabrikken. Alligevel er vi nødt til at træde lidt på bremsen, for vi skal finde en stærk distributionspartner, der kan løfte opgaven. USA er et gigantisk land, og hvis vi ikke har styr på distributionen, kan eventyret blive til et mareridt.

Naturli’ Foods har varer i alle danske supermarkedskæder, men eksporterer samtidig til 17 lande.

Sidste år åbnede virksomheden desuden sin første butik, Naturli’ Social Food Room, på Vesterbro.

LÆS OGSÅ: Dansk kæde satser på USA - men pengene bliver tjent herhjemme

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD