Pizzakæde scorer dansk million-vækst
Der bliver langet masser af pizzaer over disken hos Domino's, som arbejder på at blive den største fast food-kæde i landet.
Danskerne elsker pizza - og det forstår den amerikanske kæde Domino's at udnytte, viser det seneste årsregnskab fra selskabet bag aktiviteterne i Danmark.
Omsætningen fra 1. oktober 2016 til 30. september 2017 endte på 91,6 millioner kroner - en markant stigning fra sidste års 72,9 millioner. Resultatet før skat gik en anelse frem til 3,8 millioner kroner.
I regnskabsperioden åbnede Dominos fem nye spisesteder, mens to blev lukket på grund af lav indtjening, så det samlede antal nu er 30 styk. På sigt er målet at blive den største fast food-kæde i landet målt på antallet af spisesteder, skriver ledelsen i årsregnskabet.
Ser man udelukkende på Københavnsområdet, er målet allerede nået.
- Vi har fokuseret på at etablere en stærk tilstedeværelse på markedet i København, hvor vi nu er den fast food-kæde med flest spisesteder, fremgår det af kedelsesberetningen. Her bliver Aarhus desuden nævnt som et fokusområde.
Dominos forventer, at væksten fortsætter - både organisk og gennem åbning af seks til otte nye spisesteder om året. Noget tyder dog på, at kampen om kunderne bliver intensiveret, hvis den norske kæde Pizzabakeren gør alvor af sine ord og åbner på det danske marked.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter