Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Amazon udvikler teknologi som modsvar til smart kunde-fidus





Tuesday den 20 June 2017 kl. 08:54 - Kilde: Finans

Mange kunder prøver tøj og sko i en fysisk butik for dernæst at købe varen på nettet. Det vil Amazon nu forhindre med ny teknologi.

Internetgiganten Amazon har taget patent på en særlig teknologi, der skal forhindre kunderne i at undersøge varer i en fysisk butik for dernæst at købe varen et andet sted på nettet. Det skriver Finans

Softwaren, som Amazon har taget patent på, sikrer, at en kunde ikke kan gå ind på en konkurrerende butiks hjemmeside, hvis kunden bruger den fysiske butiks wifi. 

Der er tale om en avanceret form for kundeovervågning, som betyder, at butikken også kan sende en rabatkode til kunden, hvis kunden finder et lignende produkt billigere et andet sted.

Amazon har tidligere draget fordel af netop denne kundeadfærd. Men nu er Amazon på vej ind på markedet for fysisk detailhandel ved blandt andet at købe den amerikanske supermarkedskæde Whole Foods for 91 milliarder kroner.

LÆS OGSÅ: Amazon køber supermarkedskæde for 90 mia kroner

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD