Aldi mister sin topchef i Danmark
Den tysk-ejede discountkæde må sige farvel til sin administrerende direktør.
I to år har tyske Volker Kasch været administrerende direktør for Aldi i Danmark, men nu siger han stop og forlader sin post efter eget ønske. Det skriver Dansk Handelsblad.
Aldi har gennem en længere årrække haft det svært på det danske discountmarked. I det seneste årsregnskab for 2015 var underskuddet således på 297 mio. kroner, hvilket Detailfolk tidligere har skrevet om. Samtidig lå kædens markedsandel i 2016 på blot 3 procent, ifølge Børsen.
I efteråret fremlagde de tyske ejere derfor en ny plan for kæden. Den inkluderede blandt andet en renovering af kædens butikker og en udvidelse af sortimentet.
- Vi ser fortsat gode vækstmuligheder for discount i Danmark, sagde Volker Kasch til Børsen i forbindelse med offentliggørelsen af de nye planer.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter