7-Eleven ændrer logo for en sag
I august ændrer 7-Eleven sit logo. Det sker i forbindelse med lanceringen af en ny kampagne.
Butikskæden 7-Eleven piller ved en af de helt grundlæggende dele af markedsføringen, når logoet i august måned bliver lavet om.
Det sker i forbindelse med kampagnen Let’s Change the Fact, skriver 7-Eleven i en pressemeddelelse.
Let’s Change the Fact løber under Copenhagen Pride, som starter senere på måneden, hvor 7-Eleven har været sponsor gennem en årrække.
- Vi er meget glade for vores lange samarbejde med Copenhagen Pride. Når vi i år ændrer 7-Eleven logoet under Copenhagen Pride, er det for konkret at illustrere, at ændringer er nødvendige – det viser statistikker meget tydeligt, siger Jesper Østergaard, adm.direktør i 7-Eleven Danmark.
- Vi er en stor virksomhed og til stede på tværs af landet og har titusindvis af folk igennem butikkerne dagligt. Vores kunder og ansatte udgør et bredt udsnit af befolkningen ift. køn, alder, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk, religion og etnicitet – og der skal være plads til alle, siger han.
Statistik fylder i kampagnen, hvor der bliver spillet på tallet 11 i butikskædens logo. Eksempelvis ved at skrive, at 10 ud af 11 studerende, som er LGBT+, har oplevet at blive behandlet homofobisk eller transfobisk i skolen.
Copenhagen Pride starter den 13. august og slutter den 21. august.
7-Eleven har 176 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på DSB-togstationer.
LÆS OGSÅ: Direktøren for 7-Eleven får endelig sin butiksdrøm opfyldt
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter