7-Eleven fremlægger den hidtil største plan for vækst
På ganske få år vil 7-Eleven styrke omsætningen med to knap to milliarder kroner. Et nyt cafékoncept skal være med til at bane vejen.
Direktøren for 7-Eleven Danmark, Jesper Østergaard, har nu fremlagt en vækstplan, der skal hæve omsætningen fra 2,5 milliarder kroner i 2022 til 4,4 milliarder kroner i 2027. Det skriver Børsen.
7-Eleven vil blandt andet styrke omsætningen ved at satse på levering af varer og sætte 400 automater op på eksempelvis hospitaler og hoteller.
Samtidig satses der på et nyt cafékoncept, Caffeine, som skal rulles ud 15 steder i landet inden 2027.
- Konkurrencen er stor, og det er vigtigt for os hurtigt at blive større. Vi har ikke tidligere haft en plan om at vokse i det tempo, som vi lægger op til nu, siger Jesper Østergaard til Børsen.
7-Eleven består af 178 butikker, fremgår det af kædens hjemmeside.
Rekordomsætningen på 2,5 milliarder kroner kom i hus, selvom butikkerne i løbet af sommeren 2022 blev lagt ned på grund af et cyberangreb. Efter 48 timer var det meste af kæden oppe igen.
- Vi vil fortsætte vores ekspansion og etablere flere butikker på trafikknudepunkter i hele landet, sagde Jesper Østergaard tidligere på året i forbindelse med præsentationen af årsregnskabet.
LÆS OGSÅ: 7-Eleven ansætter tidligere topfigur fra Salling Group
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter