Vrede kunder skælder ud på åbne specialbutikker
Flere butikker oplever meget negative reaktioner fra kunderne, hvis de har valgt at holde åbent under den delvise nedlukning af samfundet.
Det er ikke nemt at være specialbutik i øjeblikket. Så meget står klart.
Siden regeringen gennemførte en delvis lukning af det danske samfund for at komme smitten af coronavirus til livs, har det været småt med kunderne.
Men flere af de butikker, som har valgt at holde åbent trods krisetiderne, bliver tilmed mødt af negative reaktioner fra kunderne.
Sådan lyder meldingen fra Niels Flemming Hansen til Vejle Amts Folkeblad. Han er folketingsmedlem for de Konservative og indehaver af Holst Sko, som har fire butikker - tre jyske og en enkelt i Odense.
- Jeg har modtaget henvendelser fra medarbejdere i detailhandelen, som er blevet overfuset af kunder og er gået grædende hjem, fordi nogle forbrugere ikke mener, det er forsvarligt, at de holder åbent, siger Niels Flemming Hansen til avisen.
- Men det kan simpelthen ikke være medarbejderne eller ejernes skyld, og det skal ikke gå ud over dem, fortsætter han.
Lukkede ned på grund af vrede kunder
Tidligere har TV Syd bragt en historie om butikken Profil Art i Horsens, hvor
indehaveren besluttede at lukke ned efter en strøm af negative reaktioner på Instagram.
- Der var også nogle, der skrev, at de ikke ville handle her bagefter, at de ville ikke støtte os, hvis vi valgte at holde åbent, og at det allerede var noget, ”man talte om derude”, sagde indehaver Dorthe Thorstein til TV Syd.
Specialbutikkerne står i det hele taget i en svær situation, hvis de vælger at lukke ned frivilligt. Hvor butikkerne i storcentrene kan få en fuldstændig kompensation, fordi de er tvunget til at lukke ned, kan citybutikkerne maksimalt få en kompensation på 80 procent.
LÆS OGSÅ: Kære regering: Luk nu resten af specialbutikkerne
Læs hele artiklen på Vejle Amts FolkebladFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter