Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Unge kan bedst lide denne dagligvarekæde

Foto: Dansk Supermarked



Thursday den 22 September 2016 kl. 09:20 - Kilde: MX - metroxpress

En af de gamle spillere på dagligvaremarkedet har særligt godt tag i de unge, mens en af Coops butikskæder slet ikke kan være med.

Konkurrencen blandt dagligvarekæderne spidser for tiden til. Derfor må det komme som en god nyhed for Netto, at kæden er den mest populære blandt de unge forbrugere fra 15-33 år. Det viser en undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia A/S, ifølge Metroxpress.

30 procent af forbrugere i den aldersgruppe vil helst handle ind i Netto, og det overrasker ikke Dorte Wimmer. Hun er direktør i Retail Institute Scandinavia.

- Netto er et lavprissupermarked, der er gode til at prioritere spotvarer. De har dermed et vekslende sortiment, og det appellerer til især de unge kvinder, der går op i at finde de gode tilbud, siger hun til Metroxpress

I den anden ende af skalaen finder man Dagli' Brugsen som det mindst populære supermarked. Her foretrækker blot to procent af de unge forbrugere at handle ind.

Find hele listen her.

LÆS OGSÅ: Discountkæder presser hinanden til butikslukninger

Læs hele artiklen på MX - metroxpress


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD