Tunge drenge fra tv køber sig ind i succesfuld forretning
LUKSUSBABY A/S
Bruttofortjeneste
2020: 30.240.864
2019: 16.167.683
Årets resultat
2020: 10.089.628
2019: 5.849.140
Fra ledelsesberetningen
- Regnskabsresultatet anses for tilfredsstillende.
- På baggrund af realiseret udvikling og tiltag i 2020 samt foreliggende planer er ledelsens forventninger til 2021 positive
Kilde: Luksusbaby A/S, Årsrapport for 2020
Stifterne af ekspansiv millionforretning giver slip på en stor del af ejerskabet. Kendte ansigter har haft den store tegnebog fremme.
Ægteparret Ann-Louise Christine Aasted og Morten Grabowski har gået hele vejen fra hjemmesalg til millionomsætning med deres fælles forretning, Luksusbaby, som fokuserer på børne- og ungdomstøj.
Syv år efter de første spæde skridt sælger de to stiftere nu ud af Luksusbaby, der i dag består af en webshop og to fysiske butikker.
Tre tunge erhvervsprofiler træder ind i ejerkredsen: Jan Dal Lehrmann, som i den brede offentlighed er bedst kendt fra sin deltagelse i DR-programmet Løvens Hule, sætter sig på 20 procent af virksomheden. Han får selskab af Jacob Risgaard og Mark Nielsen fra Coolshop, som overtager 25 procent.
Salget af de i alt 45 procent af virksomheden sker ud fra en værdiansættelse på et trecifret millionbeløb, skriver Luksusbaby i en pressemeddelelse.
- Vi har tidligere været i dialog med forskellige eksterne aktører, men det har ikke føltes rigtigt før nu. Vi vil gerne holde fast i Luksusbabys evne til agere som en lille butik, hvor kvalitet og god service er altoverskyggende, siger Ann-Louise Christine Aasted.
- Det princip hylder vores nye investorer heldigvis. Vi har brugt det sidste år på at lære vores nye partnere godt at kende, og i den proces er der opnået en helt særlig kemi mellem os. Det er derfor med en god og sund mavefornemmelse, at vi nu afgiver en del af vores lille baby, siger hun.
Flere butikker
Allerede ved offentliggørelsen af det seneste årsregnskab i maj var stifterne af Luksusbaby ude at lufte ambitiøse vækstplaner.
Med de nye investorer får Luksusbaby lige præcis de kompetencer og økonomiske muskler, som der skal til, for at blive større på nettet og åbne flere fysiske butikker, fremgår det af pressemeddelelsen.
- Der findes ikke nogen som Luksusbaby selv på europæisk plan, og derfor glæder vi os til sammen med ledelsen og medarbejderne at udbygge virksomheden med flere butikker og flere lande hen over de kommende år, siger Jan Dal Lehrmann.
Luksusbaby blev stiftet i 2014, da Ann-Louise Christine Aasted var på barsel og begyndte at sælge børnetøj på nettet hjemme fra stuen.
LÆS OGSÅ: Makkerpar tjente godt i 2020: Nu vil de have butikkerne til at yngle
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Fuld opbakning: Ejer pumper en halv milliard i danske butikker
Iværksætter kendt fra tv opruster med første flagskibsbutik
Makkerpar tjente godt i 2020: Nu vil de have butikkerne til at yngle
BabySam-direktør efter krævende år: Tallene lyver ikke
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter