Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Tunge drenge fra tv køber sig ind i succesfuld forretning





LUKSUSBABY A/S

Bruttofortjeneste
2020: 30.240.864
2019: 16.167.683

Årets resultat
2020: 10.089.628
2019: 5.849.140

Fra ledelsesberetningen
- Regnskabsresultatet anses for tilfredsstillende.

- På baggrund af realiseret udvikling og tiltag i 2020 samt foreliggende planer er ledelsens forventninger til 2021 positive

Kilde: Luksusbaby A/S, Årsrapport for 2020

Wednesday den 29 September 2021 kl. 11:08 af: Kristian Holgersen

Stifterne af ekspansiv millionforretning giver slip på en stor del af ejerskabet. Kendte ansigter har haft den store tegnebog fremme.

Ægteparret Ann-Louise Christine Aasted og Morten Grabowski har gået hele vejen fra hjemmesalg til millionomsætning med deres fælles forretning, Luksusbaby, som fokuserer på børne- og ungdomstøj.

Syv år efter de første spæde skridt sælger de to stiftere nu ud af Luksusbaby, der i dag består af en webshop og to fysiske butikker.

Tre tunge erhvervsprofiler træder ind i ejerkredsen: Jan Dal Lehrmann, som i den brede offentlighed er bedst kendt fra sin deltagelse i DR-programmet Løvens Hule, sætter sig på 20 procent af virksomheden. Han får selskab af Jacob Risgaard og Mark Nielsen fra Coolshop, som overtager 25 procent.

Salget af de i alt 45 procent af virksomheden sker ud fra en værdiansættelse på et trecifret millionbeløb, skriver Luksusbaby i en pressemeddelelse.

- Vi har tidligere været i dialog med forskellige eksterne aktører, men det har ikke føltes rigtigt før nu. Vi vil gerne holde fast i Luksusbabys evne til agere som en lille butik, hvor kvalitet og god service er altoverskyggende, siger Ann-Louise Christine Aasted.

- Det princip hylder vores nye investorer heldigvis. Vi har brugt det sidste år på at lære vores nye partnere godt at kende, og i den proces er der opnået en helt særlig kemi mellem os. Det er derfor med en god og sund mavefornemmelse, at vi nu afgiver en del af vores lille baby, siger hun.

Flere butikker

Allerede ved offentliggørelsen af det seneste årsregnskab i maj var stifterne af Luksusbaby ude at lufte ambitiøse vækstplaner.

Med de nye investorer får Luksusbaby lige præcis de kompetencer og økonomiske muskler, som der skal til, for at blive større på nettet og åbne flere fysiske butikker, fremgår det af pressemeddelelsen.

- Der findes ikke nogen som Luksusbaby selv på europæisk plan, og derfor glæder vi os til sammen med ledelsen og medarbejderne at udbygge virksomheden med flere butikker og flere lande hen over de kommende år, siger Jan Dal Lehrmann.

Luksusbaby blev stiftet i 2014, da Ann-Louise Christine Aasted var på barsel og begyndte at sælge børnetøj på nettet hjemme fra stuen.

LÆS OGSÅ: Makkerpar tjente godt i 2020: Nu vil de have butikkerne til at yngle 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD