Topchef om nyt koncept: Satser på fem mio. i hurtig omsætning
Torsdag aften går en af landets store varehuskæder i luften med live videoshopping. Det skal få millionerne til at rulle.
Elektronikkæden Power har valgt at gøre live videoshopping til en fast del af salgsstrategien.
På de asiatiske markeder er konceptet meget populært, og det har efterhånden også spredt sig til resten af verden, hvor butikker sælger produkter direkte til kunderne gennem livestreams på sociale medier.
- Live videoshopping er TV Shop, som møder Facebook og e-handel. Konceptet er eksploderet i udlandet, og vi er nu klar til at gøre det stort i Danmark. Vi ser et enormt forretningspotentiale og er derfor gået all-in med en millioninvestering i Power TV, siger den adm. direktør, Jesper Boysen.
Til formålet har Power bygget et helt nyt studie, som bliver taget i brug for første gang, når premiereshowet sendes torsdag aften på Facebook.
Direktøren forventer tusindvis af seere og en hurtig omsætning på flere millioner kroner.
- Vi forventer allerede på premiereaftenen, at flere tusinde danskere vil klikke sig ind på vores Facebook-event. Vi skal have tømt vores lager, før vi modtager nye sendinger fra Asien, så der bliver skruet godt ned for prisen, siger Jesper Boysen og fortsætter:
- Det plejer danskerne at tage godt imod, og vi går da også efter at omsætte for mere end fem millioner kroner under showet. Der bliver fuld fart på.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter