Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Teleselskab lider af Fonas nedtur





Tuesday den 31 May 2016 kl. 10:41 af: Søren Duran Duus

Selskabet 3’s shop-in-shop-aftale med den lukkede Fona-kæde er medvirkende til, at 2015 blev et hårdt år for teleselskabet.

Selvom teleselskabet 3 i Danmark sidste år fik flere kunder, blev det til et fald i resultatet.

Der er flere årsager til tilbagegangen for 3, der holder igen med at oplyse økonomiske nøgletal.

- Resultatet for 2015 viser med al tydelighed, at det var et barsk år på mobilmarkedet, der var præget af hård konkurrence, priskrig og en varslet fusion, skriver administrerende 3-direktør, Morten Christiansen, i en pressemeddelelse.

- Situationen på markedet i 2015 har betydet, at 3 på trods af pæn fremgang i kundebasen har oplevet et fald i omsætning og bruttofortjeneste, skriver 3, der i løbet af 2015 fik 64.000 flere kunder, så teleselskabet nu har 1,15 millioner kunder.

Omvendt er det gået for nettoresultatet, der faldt til 346 millioner kroner.

- Resultat faldt som følge af dels omkostninger forbundet med indsigelsesprocessen vedrørende den annoncerede fusion mellem Telia og Telenor i Danmark.

- Og dels en negativ påvirkning fra 3’s daværende shop-in-shop-aftale med Fona, idet Fona gennem 2015 oplevede nedgang i kundetrafikken i butikkerne, skriver 3.

LÆS OGSÅ: Fona præsenterer elever for 'lokumsaftale' 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD