Teleselskab lider af Fonas nedtur
Selskabet 3’s shop-in-shop-aftale med den lukkede Fona-kæde er medvirkende til, at 2015 blev et hårdt år for teleselskabet.
Selvom teleselskabet 3 i Danmark sidste år fik flere kunder, blev det til et fald i resultatet.
Der er flere årsager til tilbagegangen for 3, der holder igen med at oplyse økonomiske nøgletal.
- Resultatet for 2015 viser med al tydelighed, at det var et barsk år på mobilmarkedet, der var præget af hård konkurrence, priskrig og en varslet fusion, skriver administrerende 3-direktør, Morten Christiansen, i en pressemeddelelse.
- Situationen på markedet i 2015 har betydet, at 3 på trods af pæn fremgang i kundebasen har oplevet et fald i omsætning og bruttofortjeneste, skriver 3, der i løbet af 2015 fik 64.000 flere kunder, så teleselskabet nu har 1,15 millioner kunder.
Omvendt er det gået for nettoresultatet, der faldt til 346 millioner kroner.
- Resultat faldt som følge af dels omkostninger forbundet med indsigelsesprocessen vedrørende den annoncerede fusion mellem Telia og Telenor i Danmark.
- Og dels en negativ påvirkning fra 3’s daværende shop-in-shop-aftale med Fona, idet Fona gennem 2015 oplevede nedgang i kundetrafikken i butikkerne, skriver 3.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter