Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

TDC køber danske Blockbuster

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 8 January 2014 kl. 13:30 af: Freja Thorbech

Telegiganten køber Blockbuster for at ruste sig til en offensiv på det danske marked for digital filmudlejning.

Nu får Blockbuster-navnet ny ejer.

TDC køber de danske rettigheder til Blockbuster-navnet, skriver telegiganten i en pressemeddelelse.

Ved at udnytte danskernes kendskab til navnet Blockbuster satser TDC på at lære endnu flere danskere at leje film digitalt. Selskabet er i forvejen markedsledende på markedet for digital filmudlejning og forventer at implementere Blockbuster-navnet i løbet af første halvdel af 2014

- Blockbuster er et superstærkt brand, som i mange år har leveret det største udbud af de bedste og nyeste premierefilm til danskerne – og sådan vil det også være fremadrettet. Samtidig vil vi selvfølgelig forny konceptet med alle de muligheder, der nu ligger inden for rammerne af den digitale verden, siger koncerndirektør i TDC Anders Jensen i pressemeddelelsen.

Nyt butikskoncept lever videre

Blockbuster har på både det danske og de internationale markeder været presset af de digitale filmtjenester. I USA har kæden lukket alle sine fysiske butikker og satser her udelukkende på streaming-tjenesten Blockbuster On Demand.

LÆS OGSÅ: Blockbuster lukker alle amerikanske butikker

I Storbritannien gik kæden i december konkurs efter flere forgæves redningsforsøg.

LÆS OGSÅ: R.I.P. Blockbuster

Herhjemme offentliggjorde kæden i september sidste år, at man ville rebrande sine butikker under navnet RecycleIT med den hensigt at skabe en markedsplads for brugt populær forbrugerelektronik, film og spil. Den første butik med det nye navn slog dørene op i oktober på Vesterbrogade i København, og det er meningen, at RecycleIT fremover skal drive de gamle Blockbuster-butikker. Kæden forventer at have rebrandet butikkerne i løbet af indeværende halvår af 2014.

- Med RecycleIT.dk har vi fundet en unik mulighed for at skabe den første landsdækkende multi-platform destination for brugt forbrugerelektronik og underholdning. Jeg er glad for, at Blockbuster-navnet lever videre i den digitale verden, men vil samtidig slå fast, at vi i RecycleIT.dk fortsætter med at servicere den del af markedet som fortsat ønsker at købe og leje fysiske film og spil. Fremover kommer det altså blot til at ske under et andet navn og sammen med et nyt butikskoncept og en online-shop, der er rettet mod et marked i vækst, siger Søren Heilmann, der er nuværende direktør for Blockbuster Danmark og RecycleIT.

LÆS OGSÅ: Kriseramte Blockbuster går helt nye veje



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD