TDC køber danske Blockbuster
Telegiganten køber Blockbuster for at ruste sig til en offensiv på det danske marked for digital filmudlejning.
Nu får Blockbuster-navnet ny ejer.
TDC køber de danske rettigheder til Blockbuster-navnet, skriver telegiganten i en pressemeddelelse.
Ved at udnytte danskernes kendskab til navnet Blockbuster satser TDC på at lære endnu flere danskere at leje film digitalt. Selskabet er i forvejen markedsledende på markedet for digital filmudlejning og forventer at implementere Blockbuster-navnet i løbet af første halvdel af 2014
- Blockbuster er et superstærkt brand, som i mange år har leveret det største udbud af de bedste og nyeste premierefilm til danskerne – og sådan vil det også være fremadrettet. Samtidig vil vi selvfølgelig forny konceptet med alle de muligheder, der nu ligger inden for rammerne af den digitale verden, siger koncerndirektør i TDC Anders Jensen i pressemeddelelsen.
Nyt butikskoncept lever videre
Blockbuster har på både det danske og de internationale markeder været presset af de digitale filmtjenester. I USA har kæden lukket alle sine fysiske butikker og satser her udelukkende på streaming-tjenesten Blockbuster On Demand.
LÆS OGSÅ: Blockbuster lukker alle amerikanske butikker
I Storbritannien gik kæden i december konkurs efter flere forgæves redningsforsøg.
Herhjemme offentliggjorde kæden i september sidste år, at man ville rebrande sine butikker under navnet RecycleIT med den hensigt at skabe en markedsplads for brugt populær forbrugerelektronik, film og spil. Den første butik med det nye navn slog dørene op i oktober på Vesterbrogade i København, og det er meningen, at RecycleIT fremover skal drive de gamle Blockbuster-butikker. Kæden forventer at have rebrandet butikkerne i løbet af indeværende halvår af 2014.
- Med RecycleIT.dk har vi fundet en unik mulighed for at skabe den første landsdækkende multi-platform destination for brugt forbrugerelektronik og underholdning. Jeg er glad for, at Blockbuster-navnet lever videre i den digitale verden, men vil samtidig slå fast, at vi i RecycleIT.dk fortsætter med at servicere den del af markedet som fortsat ønsker at købe og leje fysiske film og spil. Fremover kommer det altså blot til at ske under et andet navn og sammen med et nyt butikskoncept og en online-shop, der er rettet mod et marked i vækst, siger Søren Heilmann, der er nuværende direktør for Blockbuster Danmark og RecycleIT.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter