Talentcamps skal finde fremtidens stjerner hos dagligvarekæder
Superbrugsen og Dagli’brugsen har søsat det mest omfattende talentudviklingsforløb i kædernes historie. Det er der flere grunde til.
Talentfulde medarbejdere vil altid være i høj kurs.
Sådan tænker man også hos Superbrugsen og Dagli’brugsen i forbindelse med kædernes nyeste strategiske tiltag ’Det gode uddelerskab’.
Kort fortalt går ’Det gode uddelerskab’ ud på at sikre en større decentral grad af beslutning i den enkelte butik med det formål at sikre en øget kundetilfredshed, en øget medarbejdertilfredshed, en øget omsætning og i den sidste ende en forbedret indtjening.
Det forklarer HR-chef Claus Kjeldsen, som har ansvaret for både Superbrugsen og Dagli’brugsen, i et interview med detailfolk.dk.
- Det gode uddelerskab, som internt i kæden er blevet et ’begreb', blev igangsat, fordi kædeledelsen har den klare opfattelse, at mange beslutninger bedst træffes decentralt, og at effekten af disse decentrale beslutninger giver en yderligere indtjeningsevne i kæden til gavn for den fortsatte udvikling af hele kæden, forklarer Claus Kjeldsen.
Kundetilfredshed (måles to gange årligt), medarbejdertilfredshed (måles én gang årligt) samt øget indtjening i den enkelte butik - og dermed i kæden som helhed - er fokusområderne.
LÆS OGSÅ: Superbrugsen efter svære år: Sådan er vi blevet en succes
Ambitiøs talentudviklingsforløb
Claus Kjeldsen fremhæver flere vigtige tiltag i ’Det gode uddelerskab’:
- Det handler overordnet om, at uddelerne har fået en øget beslutningskompetence i egne butikker som midlet til at opnå en forbedret indtjeningsevne i kæden. Endvidere opbygningen af hele talentudviklingsforløbet som forudsætning for at sikre de bedst mulige kompetencer til kædens butikker - og dermed sikre momentum i den fremtidige udvikling af kæden.
- Vi har i forbindelse med ’Det gode uddelerskab’ igangsat det mest omfattende talentudviklingsforløb, så vi sikrer, at vi har de kommende uddelere, souschefer, slagtermestre samt salgsledere til frugt og grønt. Så det er ikke bare udvikling til uddelerstillingen, men til hele ledergruppeniveauet i kædens butikker, som er væsentlige forudsætninger. På samme måde som et fodboldhold så er det vigtigt, at vi har ’spillere på reservebænken’, der kan komme på bane, når der bliver behov for det, forklarer Claus Kjeldsen.
LÆS OGSÅ: Superbrugsen: Sådan er vores nye flagskib
Artiklen fortsætter på næste side
Forrige side | 1 2 | Næste side |
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter