Supermarkeder skærer ned på elektronikken
De danske supermarkeder sælger mindre elektronik end tidligere og må derfor skære ned på sortimentet.
De danske supermarkeder skærer ned på deres elektroniksortiment. Det sker som en konsekvens af, at kunderne i stedet køber tv og husholdningsmaskiner over nettet eller i Elgiganten.
Det skriver Berlingske Business.
Både hos Coop og Dansk Supermarked lyder det, at salget af elektronik er faldet, og at det betyder en reducering af sortimentet. Kun Bilka har med sin netbutik formået at fastholde elektronikkunderne.
- Forbrugerelektronik er kendetegnet af stærke mærkevarer og forholdsvis dyre produkter. Så det er naturligt for mange kunder at gå på nettet og søge grundigt efter produkterne og tjekke priserne, inden de køber, siger Henning Bahr, der er adm. direktør i Retail Institute Scandinavia, til Berlingske Business.
(Berlingske Business)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter