SuperBrugsen vil øge antallet af hverdagskunder
Selvom SuperBrugsen har nedsat prisen på en lang række varer, lader kunderne vente på sig. Folk skal opdage, hvad vi kan, siger kædedirektør.
Der er hård konkurrence mellem supermarkederne og discountkæderne. I den kamp har SuperBrugsen også meldt sig på banen. Kæden har sænket priserne på 1000 varenumre, men desværre har det endnu ikke haft den ønskede effekt. Det skriver Fødevarewatch.
- Vi står langt stærkere i markedet med de lavere priser. Men at få folk til at kvittere for det, kræver et langt og sejt træk. Vi skal derfor blive ved med at fortælle om det og vise kunderne det ved at iscenesætte det i butikkerne og i vores markedsføring, siger kædedirektør, Jesper K. Andersen, til Fødevarewatch.
Han forklarer, at SuperBrugsen har godt fat i weekendkunderne, men det kniber med at lokke folk til i hverdagen, hvor de ofte vælger discount.
Coop vil derfor teste en en ny type tilbudsavis. Her er fokus på de varer, som kunderne ellers køber hos konkurrenterne. Oven i dette skal et større sats på convenience lokke kunderne ind i butikken i hverdagene.
- Vi har stor vækst inden for kategorien, men der er ingen tvivl om, at vi skal udvikle os mere. Jeg tror, vi vil opleve en anden slags medarbejdere i vores produktionsområde. Vi kommer til at have kokke i nogle af vores butikker, fordi det er vigtigt, at vi har nogen, der kan forstå den verden, siger kædedirektøren.
LÆS OGSÅ: Superbrugsen henter ny salgsdirektør
Læs hele artiklen på FødevarewatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter