Stort indsatsområde i Jysk når forbi milliarden
Gennem de senere år har Jysk fokuseret ekstra meget på en særlig den af forretningen, som nu runder en milliard kroner i omsætning.
En satsning på B2B-salg begynder for alvor at give pote i Jysk.
For første gang passerede den del af forretningen således en milliard kroner i omsætning inden for et enkelt regnskabsår. Det sker endda to måneder før regnskabsårets afslutning.
Jysk driver B2B-forretning til 12 lande, og det er væsentligt flere end for bare fire år siden, hvor det kun gjaldt Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.
- Vores B2B-model fungerer rigtig godt sammen med Jysks sortiment, derer velegnet til virksomheder som hoteller, restauranter, kontorer, skoler og lejlighedsudbydere og meget mere, siger Rene Hartung, Business to Business Director i Jysk.
- Med vores mange butikker er det nemt for potentielle kunder at besøge Jysk, se vores udvalg af produkter og få kvalificeret vejledning af vores butikskolleger, siger han.
Butikkerne spiller med
Jysks B2B-model opererer på flere niveauer.
For det første rækker B2B-afdelingerne selv direkte ud til potentielle kunder, men Jysk opnår også en del B2B-salg gennem butikker og webshops.
- Med vores mange butikker er det nemt for potentielle kunder at besøge Jysk, se vores udvalg af produkter og få kvalificeret vejledning af vores butikskolleger, siger Rene Hartung.
Som en del af Jysks strategi har det derfor også været essentielt at lære butiksmedarbejderne om værdien af at henvende sig til B2B-kunder.
- Overordnet har vi fokuseret på at træne vores butikskolleger om værdien af at nå ud til virksomheder, der kan handle hos Jysk, hvilket har hjulpet os med at udvide Jysks
- B2B-potentiale. Da vi nu har nået en ny milepæl på 1 milliard danske kroner i salg, står det klart for os, at der er meget mere potentiale at hente. I det kommende regnskabsår er det derfor samtidig vores plan at udvide vores B2B-afdeling til endnu flere lande, siger Rene Hartung.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter