Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Stort indsatsområde i Jysk når forbi milliarden

Foto: PR



Monday den 4 July 2022 kl. 06:00 af: Redaktionen

Gennem de senere år har Jysk fokuseret ekstra meget på en særlig den af forretningen, som nu runder en milliard kroner i omsætning.

En satsning på B2B-salg begynder for alvor at give pote i Jysk.

For første gang passerede den del af forretningen således en milliard kroner i omsætning inden for et enkelt regnskabsår. Det sker endda to måneder før regnskabsårets afslutning.

Jysk driver B2B-forretning til 12 lande, og det er væsentligt flere end for bare fire år siden, hvor det kun gjaldt Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.

- Vores B2B-model fungerer rigtig godt sammen med Jysks sortiment, derer velegnet til virksomheder som hoteller, restauranter, kontorer, skoler og lejlighedsudbydere og meget mere, siger Rene Hartung, Business to Business Director i Jysk.

- Med vores mange butikker er det nemt for potentielle kunder at besøge Jysk, se vores udvalg af produkter og få kvalificeret vejledning af vores butikskolleger, siger han.

Butikkerne spiller med

Jysks B2B-model opererer på flere niveauer.

For det første rækker B2B-afdelingerne selv direkte ud til potentielle kunder, men Jysk opnår også en del B2B-salg gennem butikker og webshops.

- Med vores mange butikker er det nemt for potentielle kunder at besøge Jysk, se vores udvalg af produkter og få kvalificeret vejledning af vores butikskolleger, siger Rene Hartung.

Som en del af Jysks strategi har det derfor også været essentielt at lære butiksmedarbejderne om værdien af at henvende sig til B2B-kunder.

- Overordnet har vi fokuseret på at træne vores butikskolleger om værdien af at nå ud til virksomheder, der kan handle hos Jysk, hvilket har hjulpet os med at udvide Jysks

- B2B-potentiale. Da vi nu har nået en ny milepæl på 1 milliard danske kroner i salg, står det klart for os, at der er meget mere potentiale at hente. I det kommende regnskabsår er det derfor samtidig vores plan at udvide vores B2B-afdeling til endnu flere lande, siger Rene Hartung.

LÆS OGSÅ: En af direktørprofilerne i Jysk skifter spor



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD