Statoil og Peugeot i usædvanligt samarbejde
To store spillere på henholdsvis olie- og bilmarkedet har indgået et samarbejde om gensidig adgang til kunder.
"Spar 73.000 på din næste bil."
Sådan lyder tilbuddet til Statoils kunder i olieselskabets seneste nyhedsmail. Statoil har indgået et samarbejde med Peugeot, der giver de to virksomheder gensidig adgang til hinandens kundedatabaser.
- Vi får med aftalen adgang til Peugeots kunder, ligesom de får adgang til vores, siger Per Brinch, der er kommunikationschef i Statoil.
I første omgang er det Peugeot, der med tilbuddet om 73.000 kroners rabat forsøger at fange interesserede Statoil-kunder. I løbet af sommeren er det også meningen, at tilbuddene skal gå den anden vej.
Per Brinch vil dog endnu ikke løfte sløret for, hvilke tilbud Peogouts kunder kan forvente fra Statoil. Han vil dog gerne svare på, hvorfor man har indgået aftalen.
- Det har vi gjort for at kunne tilbyde vores kunder mere værdi, siger han til detailfolk.dk.
Ikke en traditionel kundeklub
Statoil har tidligere haft en traditionel kundeklub, men i dag har man i stedet valgt at bruge en model, man kalder Statoil Kort. Det er et medlemskort, der giver kunderne adgang til forskellige rabatter, og nu altså også tilbud fra Peugeot.
Statoil startede i 1889 som et olieselskab, men er i dag også en stor spiller på det danske convenience- og retailmarked.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter