Stark har banket en velkørende vækstmaskine sammen
Stærk vækst på både top- og bundlinje får økonomidirektør i Stark Danmark til at vende tommelfingeren i vejret.
Byggemarkedskæden Stark har en indbringende forretning kørende i Danmark. Det er årsregnskabet for 2020/21 et tydeligt bevis på.
Omsætningen steg med 17,7 procent til 8,7 milliarder kroner, mens resultatet før skat lyder på 372 millioner kroner - en forbedring på 12,7 procent.
- Årets resultat med tocifret vækst i både omsætning og samlet resultat må betegnes som tilfredsstillende. Ikke mindst i et år, der har været præget af fortsatte følgevirkninger af coronakrisen, siger Troels Vibholm, økonomidirektør i Stark.
- Markedet har været udfordret af flaskehalse i den internationale transport, vareknaphed og prisstigninger på en lang række produkter. Alligevel er det lykkedes os at fastholde og udbygge den gode service for vores kunder, siger Troels Vibholm.
Undervejs i regnskabsperioden har Stark Danmark blandt andet åbnet sin første forretning på Bornholm, to små by-butikker i København og fået godkendt overtagelsen af de fire opkøbte byggemarkeder fra Jens Schultz A/S.
LÆS OGSÅ: Stark opretter ny chefstilling: - En markant oprustning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter