Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Starbucks vil sælge luksus-te

Foto: Starbucks.com



Tuesday den 20 November 2012 kl. 10:00 af: Mette Winkler

Hvad Starbucks har gjort for kaffe, vil selskabet nu også gøre for te. Et opkøb af Teavana åbner for massiv kickstart.

Logoet er relanceret. Starbucks Coffee hedder nu bare Starbucks - og det giver plads til forretningens nye kæledægge. Teen.

Næst efter vand er te den drik på verdensplan, der er mest drukket. Med det i baghovedet er det helt logisk, at den succesrige amerikanske kaffekæde Starbucks nu satser på te som sit andet ben.

- Vi tror på, at te-kategorien er klar til at blive genopfundet og moden til hurtig vækst. Med opkøbet af Teavana  positionerer vi os som de ledende, præcis som vi gjorde med espresso for tre årtier siden, siger Starbucks adm. direktør, Howard Schultz i en kommentar til købet.

Overtager 300 butikker

Teavana har 300 butikker i storcentre rundt omkring i verden, og over 100 forskellige tevarianter, der nu bliver kombineret med Starbucks' navn, design og butiksindretninger og en global vækststrategi.

Starbucks har betalt 620 millioner dollar for at overtage Teavana.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD