Starbucks vil sælge luksus-te
Hvad Starbucks har gjort for kaffe, vil selskabet nu også gøre for te. Et opkøb af Teavana åbner for massiv kickstart.
Logoet er relanceret. Starbucks Coffee hedder nu bare Starbucks - og det giver plads til forretningens nye kæledægge. Teen.
Næst efter vand er te den drik på verdensplan, der er mest drukket. Med det i baghovedet er det helt logisk, at den succesrige amerikanske kaffekæde Starbucks nu satser på te som sit andet ben.
- Vi tror på, at te-kategorien er klar til at blive genopfundet og moden til hurtig vækst. Med opkøbet af Teavana positionerer vi os som de ledende, præcis som vi gjorde med espresso for tre årtier siden, siger Starbucks adm. direktør, Howard Schultz i en kommentar til købet.
Overtager 300 butikker
Teavana har 300 butikker i storcentre rundt omkring i verden, og over 100 forskellige tevarianter, der nu bliver kombineret med Starbucks' navn, design og butiksindretninger og en global vækststrategi.
Starbucks har betalt 620 millioner dollar for at overtage Teavana.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter