Starbucks lukker alle butikker så ansatte kan komme på racekursus
PROFILJOBS
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil
KINGS & QUEENS ÅBNER I AARHUS og søger personale – kom og bliv en del af en modesucces!

Alle ansatte i Starbucks skal på racekursus, efter en race-relateret episode i en Starbucks i Philadelphia, endte helt galt.
Den 29. maj lukker alle 8000 af Starbucks virksomhedsejede caféer i USA ned om eftermiddagen. Det gør de, så de 175.000 ansatte kan gennemgå et kursus i racetolerance. Det skriver Reuters.
Initiativet kommer som følge af de mange reaktioner og protester, hvor kunderne er blevet opfordret til at boykotte kaffekæden. Det er sket, efter at to sorte mænd blev anholdt i en Starbucks café i Philadelphia, fordi de stod og ventede på deres ven og ikke bestilte med det samme.
Politiet blev tilkaldt og førte de to mænd væk, selvom de ikke havde gjort andet end at vente på deres ven.
Starbucks administrerende direktør, Kevin Johnson, har undskyldt overfor de to mænd.
- Selvom dette ikke er begrænset til Starbucks, er vi forpligtet til at være en del af løsningen, har Johnson yderligere udtalt ifølge Reuters.
LÆS OGSÅ: Starbucks' topchef forlader biksen
Læs hele artiklen på ReutersFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Kendt tegneserieforretning må dreje nøglen om
Her er Pandoras nye topchef
Fødevarekoncern henter chef i Coop
Detailfolk retter: Neye-butikkerne har million-overskud
Lidl gennemfører stor udvidelse af sortimentet
Ikea overvejer en Amazon-agtig platform
Superbrugsen henter ny salgsdirektør
Direktør fortryder unødig overforsigtighed
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?