Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan vendte Arnold Busck en synkende skude

På billedet ses administrerende direktør i Arnold Busck Helle Busck Ensvig.
Foto: Arnold Busck



Wednesday den 4 November 2015 kl. 09:40 - Kilde: Business.dk

Intet var helligt, da Helle Busck Fensvig overtog styringen af den kriseramte familievirksomhed Arnold Busck i 2010. 

Det gik mildest talt ikke for godt for boghandleren Arnold Busck i 2010, da Helle Busck Fensvig overtog jobbet som administrerende direktør i familievirksomheden. Inden da havde hun været formand for Arnold Buscks bestyrelse, og før det havde hun arbejdet som investment banker.

Det skriver Business.dk.

De frie bogpriser og finanskrisen pressede på det tidspunkt Arnold Busck helt i bund. Og det kunne have været kædens endeligt. Men sådan blev det ikke.

- Vi har endevendt alt. Og det er jo bare på omkostningssiden. Vi har lukket butikker, som var underskudsgivende, og vi har vendt underskud til overskud sidste år og fortsat de gode resultater igen i år, forklarer Helle Busck Fensvig til Business.dk

- Vi lukkede den sidste underskudsgivende butik sidste år og har åbnet en ny, flot butik i Aarhus, hvilket var fantastisk i forhold til at skære ned. Det er en langt mere professionel virksomhed i dag, men det er også en langt mere professionel branche, fortsætter hun.

Prioritering frem for investering

Helle Busck Fensvig forklarer, at hun gerne ville ændre tingene hurtigere, men det er af økonomiske årsager ikke muligt.

- Nu har vi fokus på toplinjen og på, hvordan bogen udvikler sig som medie. Der er mange ting, man kan forbedre ved hjælp af teknologi, men det vigtigste er, hvordan man prioriterer, forklarer hun og fortsætter:

- Alt, hvad vi gør, skal have relevans for vores kunder; ellers kan det være lige meget. Hvis jeg havde en meget rig onkel, kunne det godt være, jeg ville gøre ting lidt anderledes og hurtigere. Men i og for sig er det meget sundt at prioritere, for det gør, at man tænker tingene igennem.

LÆS OGSÅ: Bog & idé-ejer skifter strategi efter skuffende regnskab

Læs hele artiklen på Business.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD