Sådan ser forbrugernes budget ud for black friday
Forbrugerne regner med at bruge lidt flere penge under black friday og cyber monday, viser ny undersøgelse.
Der bliver sat en smule flere penge af i budgetterne hos de danske forbrugere inden årets store tilbudsjagt.
I gennemsnit regner forbrugerne med at bruge 2.037 kroner under black friday og cyber monday, viser en større undersøgelse fra PwC og Opinium.
- Pengene sidder lidt løsere, når der er gode tilbud i sigte, selvom danskerne ifølge undersøgelsen har oplevet prisstigninger indenfor stort set alle varekategorier den seneste tid, siger Henrik Trangeled Kristensen. Han er partner og industrileder for detail i PwC.
Mere end halvdelen (56 procent) af deltagerne i undersøgelsen svarer, at de er interesserede i at gøre en handel under deto udsalgskampagner. Blot 21 er slet ikke interesserede.
- Black Friday er relativt populært blandt danskerne, der ser udsalget som en mulighed for at spare penge og samtidig få mere ud af julegavebudgettet. Af dem, der er interesseret i Black Friday, planlægger 65 % at købe noget til dem selv, og hele 71 % planlægger at købe noget til deres familie, siger Henrik Trangeled Kristensen.
Fire ud af 10 danskere, der planlægger at bruge penge, forventer at bruge penge på tøj, sko og accessories, viser undersøgelsen.
PwC har i samarbejde med Opinium har spurgt godt 2.000 repræsentativt udvalgte danskere om holdning, forventninger og forbrug til black friday og cyber monday.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter