Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan klarede kæderne Black Friday

Foto: detailfolk.dk



Monday den 28 November 2016 kl. 10:52 af: Lise Møller Schilder

Flere detailkæder har valgt at offentliggøre, hvordan deres Black Friday endte. Se med her.

Ifølge Dansk Erhverv brugte danskerne over 2 milliarder kroner på deres dankort i fredags, da butikkerne afholdte Black Friday. Det er en smule mere end sidste år.

Inden dagen oprandt havde der været stor debat om, hvor meget den store rabatdag egentlig gavner butikkerne. De ender nemlig ofte med at give store rabatter til kunderne, der vælger at lægge deres juleindkøb den dag, og derfor ikke køber flere gaver senere.

Derfor er det heller ikke alle butikker, der har valgt at promovere resultatet af Black Friday. Men nogle har meldt ud, hvad de fik ud af dagen. Det gælder blandt andet Imerco, Elgiganten og Boozt.

Imerco slog rekord

Imerco valgte at starte Black Friday på nettet klokken 24, hvor mere end 4500 varer var på tilbud, skriver kæden i en pressemeddelelse. Allerede ved frokosttid havde Imercos hjemmeside landet lige så mange ordrer som på hele Black Friday sidste år.

- Det er helt vildt, som danskerne har handlet i løbet af natten. Vi har slået alle rekorder på imerco.dk, og butikkerne vækster også massivt i forhold til sidste år. Vi forventer, at Black Friday 2016 slår alle rekorder rent omsætningsmæssigt, siger Frederik Brønnum.

Boozt omsætning voksede massivt

Det har særligt været de nethandlende, som har meldt ud, hvordan Black Friday er gået. Modesiden Boozt.com endte med index 145 i Danmark sammenlignet med Black Friday sidste år.   

Også netbutikken cykelpartner har haft en god dag. 

- Det stikker fuldstændig af. Hvis det fortsætter sådan her, så regner jeg med, at vi fordobler tallene fra vores Black Friday sidste år, hvor vi også satte rekord. Det er helt, helt vildt, udtalte Søren Sieg Jensen fra Cykepartner ifølge FDIH i løbet af Black Friday. 

Elgiganten slog også rekord

Handlen på Elgigantens hjemmeside slog også alle rekorder. Fredag klokken 10 meldte kæden ud, at der var handlet for over 45 millioner kroner i netbutikken.

- Over 300.000 danskere har allerede inden klokken 8 været en tur forbi elgiganten.dk. I minutterne efter vi havde slået dørene op på elgiganten.dk solgte vi fire Playstations i sekundet. Det har vi aldrig prøvet før. Det var helt vildt. Vi forventede, at der ville blive travlt og at mange kunder ville kigge forbi, men det her overgår alle vores forventninger. Det er en ny rekord, og noget som vi er meget tilfredse med, siger adm. direktør i Elgiganten, Peder Stedal.

Trafikfest hos Pricerunner

Hos Pricerunner, der er Danmarks største prissammenlignings- og forbrugertjeneste, melder man i visse perioder, også om op til 10 gange så trafik som normalt.

- Vi havde en forventning om noget stort, men at det blev så stort kommer virkelig bag på os. Butikkerne og forbrugerne har i den grad taget Black Friday til sig og gjort det til en kæmpe fest med store rabatter i både online butikker og i de fysiske butikker, siger Martin Andersen der er direktør i Pricerunner.

Hos Pricerunner kunne man se, at det især var gode tilbud på elektronik, mobiltelefoner og hvidevarer som de købelystne Black Friday kunder var på jagt efter. Derfor blev butikker som Elgiganten, Power, Computersalg og Komplett også de mest besøgte butikker, hvor der blev handlet stort ind.

LÆS OGSÅ: 10 skæve facts om Black Friday



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD