Samarbejde skal hjælpe brands med at slå igennem i Norge
Direktøren i FranchiseHub, Tom Skovbon, er klar til at fokusere mere på det norske marked.
Flere brands har ambitioner om at gå ind på det norske marked, lyder det fra FranchiseHub, som derfor har indgået et nyt samarbejde.
Interessen for det norske marked stiger, og det har fået FranchiseHub til at udvide aktiviteterne til også at omfatte broderlandet mod nord.
FranchiseHub arbejder med udvikling af franchisekoncepter og formidler kontakt mellem mulige franchisetagere og etablerede kædekoncepter.
- Flere af vore danske kunder, som vi hjælper med internationalisering, ønsker ofte at starte op på nærmarkederne – eksempelvis i Norge, siger Tom Skovbon. Han er direktør i FranchiseHub og er desuden selv nordmand med bopæl i Danmark gennem mere end 30 år.
- Også mange af vore internationale kunder, der har brands, som de ønsker at etablere i Danmark, har ofte også en ambition om at blive aktive i Norge. Det har derfor været meget naturligt for os også at tilbyde vores aktiviteter på det norske marked.
Norsk partner
Direktøren personlige relation til Norge kan ikke gøre det alene. For at tilbyde rådgivning og rekruttering har FranchiseHub indgået et samarbejde med virksomheden Dreamwork Retail, som på mange områder er en norsk udgave af FranchiseHub.
Dreamwork Retail og FranchiseHub vil sammen arbejde indenfor tre områder: rådgivning og udvikling, internationalisering og rektruttering.
- I Dreamwork glæder vi os til at få adgang til danske og internationale koncepter der ønsker at etablere sig i Norge og ikke mindst til at blive en del af det internationale netværk der har en stor viden og erfaring om udvikling af franchise, siger han og fortsætter:
- Norsk detailhandel har udviklet sig kraftigt i de senere år og mange af de internationale retail-selskaber som har etableret sig i Norge, har lykkedes med deres koncepter og nydt godt af den stærke norske købekraft.
LÆS OGSÅ: Direktør mærker en stigende interesse for franchising
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter