Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Salling Group tjener millioner på måltidskasser





FAKTA

Skagenfood A/S

Omsætning efter salgsrabat (DKK mio.)
2019: 142
2018: 118

Bruttofortjeneste (DKK mio.)
2019: 24,8
2018: 19,5
2017: 20,0

Resultat før skat (DKK mio.)
2019: 4,9
2018: 2,8
2017: 5,3

Kilde: Salling Group / Skagenfood

Wednesday den 8 April 2020 kl. 10:42 af: Kristian Holgersen

Måltidskasser er blevet en bedre forretning for Salling Group - og med coronakrisen er der udsigt til endnu mere damp på kedlerne.

Sidste år solgte Skagenfood så mange måltidskasser og fiskepakker, at toplinjen ramte 142 millioner kroner - nok til en fremgang på 20 procent - mens resultatet før skat nærmede sig en fordobling med sine 4,9 millioner.

Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse. Koncernen købte 80 procent af Skagenfood i 2017 og tog endnu en bid på 10 procent sidste år.

Alene salget af måltidskasser steg med 28 procent, og dermed fortsætter virksomheden med at vinde andele i et marked, hvor større aktører som Aarstiderne og Nemlig.com ellers ikke gør betingelserne nemmere.

- For os har det vigtigste været at holde fast i det, Skagenfood handler om. Nemlig frisk fisk, smagsoplevelser og sund mad, siger direktør og medstifter, Betina Kühn.

- Opbakningen fra trofaste, mangeårige kunder og nye, nysgerrige aftagere har været fantastisk, og de har taget virkelig godt imod alle de nye tiltag. Ikke mindst vores fem huskokke, siger hun.

Krise er ingen hindring

Modsat mange andre virksomheder, så forventer Skagenfood at fremgangen fortsætter ind i 2020.

- Året blev indledt med en fortsat tilstrømning af nye kunder, men særligt de seneste uger er efterspørgslen på måltidskasser og fiskepakker vokset betydeligt, skriver Skagenfood i pressemeddelelsen.

- Dette skyldes, at flere og flere danskere, som følge af udbruddet af COVID-19, ønsker at klare planlægning af måltid og indkøb hjemmefra uden selv at skulle bevæge sig ned i en butik.

Samtidig har virksomheden investeret i opgraderinger af hjemmeside og app, ligesom indsatsen på sociale medier har fået et overhaling.

LÆS OGSÅ: Salling Group stiller butikkerne til rådighed i kæmpe forsøg



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD