Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Så mange butikker åbnede Lego i voldsom vækstperiode

Foto: PR



Så mange butikker åbnede Lego i voldsom vækstperiode

En del af indretningen af den nye flagskibsbutik i New York, hvor Lego har introduceret et helt nyt butikskoncept med fokus på oplevelser. Foto: PR:

Tuesday den 28 September 2021 kl. 10:01 af: Kristian Holgersen

Den danske legegigant har introduceret et helt nyt butikskoncept og sat en masse knappenåle i verdenskortet gennem det seneste halvår.

Når snakken falder på Lego, så tænker de fleste selvfølgelig straks på klodser og måske på det internationale tv-program Lego Masters, som også bliver sendt i en dansk version.

Men de danske legetøjsgigant står også bag en verdensomspændende butikskæde, der kan måle sig med de allerstørste herhjemme.

Gennem det første halvår af 2021 har Lego klippet snoren over til mere end 60 nye butikker, hvoraf godt 40 har adresse i Kina. Hele Lego-kæden nærmer sig dermed 740 butikker.

I juni blev et splinternyt butikskoncept lanceret ved åbningen af en flagskibsbutik i New York. Inden årsskiftet bliver konceptet rullet ud i yderligere 60 butikker, skriver Lego i en pressemeddelelse.

- Selvom vores eksisterende butiksformat har været succesfuldt, udvikler vi det for at styrke kærligheden til vores brand og skabe mindeværdige oplevelser, som vore besøgende vil tale længe om - også efter de forlader butikken, sagde Colette Burke, Chief Commercial Officer i Lego-koncernen, i sommer.

- Vi ønsker, at folk træder ind i vores butikker og føler sig forbundet med en verden af legoklodser. Vi har designet rummene til at sætte gang i kreativitet og fantasi samt opmuntre til leg. Vores talentfulde designere har udviklet helt nye oplevelser, der blander det allerbedste fra banebrydende ‘customization’, teknologi og fysisk leg og gør det muligt for de besøgende at interagere med brandet på nye spændende måder, siger Colette Burke.

Fart på klodserne

Udrulningen af det nye butikskoncept sker midt i bemærkelsesværdige opgangstider for Lego.

I det første halvår af 2021 ramte den samlede omsætning 23 milliarder kroner - en stigning på hele 46 procent i forhold til samme periode året før.

Driftsresultat voksede med 104 procent til otte milliarder.

- Resultaterne er drevet af en stærk efterspørgsel efter vores produkter, som har tiltrukket nye lego-byggere til vores brand. Færre COVID-19-relaterede restriktioner end i 2020 har bidraget positivt til vores vækst, da vores fabrikker kunne producere uden forstyrrelser, og størstedelen af butikkerne er åbne igen, siger Niels B. Christiansen, adm. direktør i Lego-koncernen, i en pressemeddelelse.

- Samtidig så vi tydeligt fordelene ved vores investeringer over flere år i e-handel, produktinnovation og en robust, global forsyningskæde. Vores stærke økonomiske resultater gør det nu muligt at accelerere vores strategiske investeringer i bæredygtighed og digitalisering.

LÆS OGSÅ: Dagligvarekæde får opført en minibutik i Legoland



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD