Royal vil vinde sommersalget med ny million-kampagne
Med en førstepræmie på en million kroner forsøger Royal Unibrew med en ny kampagne at kapre sommersalget i de danske butikker.
Nu skyder Royal Unibrew sammen med bureauet Montdor en kampagne i gang, der skal få danskerne ned i butikkerne efter sodavand og danskvand.
Kapseljagt hedder kampagnen. Og med en million kroner som hovedpræmie, er der rig mulighed for at få danskerne til at gå på jagt efter låg med koder på flasker med Faxe Kondi, Pepsi, Egekilde og Nikoline i de danske detailbutikker.
- Vi har stor erfaring med, hvad der skal til for at få plads i detailhandlen, og begyndte derfor med at finde en overligger, der kunne løfte hele kampagnen og give de fire brands en samlet power både i butik og på tv, siger Montdors direktør, Dion Guldbjerg, om udgangspunktet for kampagnen.
Kampagnen går ud på, at kunderne skal finde koder under lågene på sodavandsflasker fra Royal Unibrew og taste dem ind direkte på mobilen eller fra computeren, når de kommer hjem. På den måde har de mulighed for at vinde en dagspræmie på tusind kroner eller hovedpræmien på en million kroner.
Potentiale for mersalg i butikkerne
Kampagnen strækker sig hen over sommeren tre måneder. Hver måned har et nyt tema, der også påvirker udstillingerne i butikkerne. I juni er der fokus på fodbold, i juli på strand og i august er temaet festival.
Men hvad får butikkerne ud af kampagnen?
- De får flotte udstillinger og et stort potentiale for mersalg, fordi der er stor rift om guldkapslerne, siger Dion Guldbjerg til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter