Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Royal vil vinde sommersalget med ny million-kampagne

Foto: kapseljagt.dk



Friday den 21 June 2013 kl. 12:07 af: Freja Thorbech

Med en førstepræmie på en million kroner forsøger Royal Unibrew med en ny kampagne at kapre sommersalget i de danske butikker.

Nu skyder Royal Unibrew sammen med bureauet Montdor en kampagne i gang, der skal få danskerne ned i butikkerne efter sodavand og danskvand.

Kapseljagt hedder kampagnen. Og med en million kroner som hovedpræmie, er der rig mulighed for at få danskerne til at gå på jagt efter låg med koder på flasker med Faxe Kondi, Pepsi, Egekilde og Nikoline i de danske detailbutikker.

- Vi har stor erfaring med, hvad der skal til for at få plads i detailhandlen, og begyndte derfor med at finde en overligger, der kunne løfte hele kampagnen og give de fire brands en samlet power både i butik og på tv, siger Montdors direktør, Dion Guldbjerg, om udgangspunktet for kampagnen.  

Kampagnen går ud på, at kunderne skal finde koder under lågene på sodavandsflasker fra Royal Unibrew og taste dem ind direkte på mobilen eller fra computeren, når de kommer hjem. På den måde har de mulighed for at vinde en dagspræmie på tusind kroner eller hovedpræmien på en million kroner.

Potentiale for mersalg i butikkerne

Kampagnen strækker sig hen over sommeren tre måneder. Hver måned har et nyt tema, der også påvirker udstillingerne i butikkerne. I juni er der fokus på fodbold, i juli på strand og i august er temaet festival.

Men hvad får butikkerne ud af kampagnen?

- De får flotte udstillinger og et stort potentiale for mersalg, fordi der er stor rift om guldkapslerne, siger Dion Guldbjerg til detailfolk.dk.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD