Rige kunder giver luksusbutikker medvind
Kasseapparaterne kommer til at gløde endnu mere hos de mest eksklusive butikker, vurderer økonom.
Turister og danskere, som er godt ved muffen, gør det til en god forretning at sælge luksusvarer i den dyre ende af skalaen. Det skriver Finans.
- For de velhavende danskere har formuerne aldrig været større, så de har penge til luksus. Vi er ovre den periode, hvor de bruger pengene til at nedbringe gæld. Derfor tror jeg godt, vi kan se en fortsat stigning i salget af luksusvarer, siger seniorøkonom i Nordea, Jan Størup Nielsen, til avisen.
Selskabet Group 88 står for salget af mærker som Balenciaga, Gucci og Saint Laurent i København og Skandinavien. Her slår udviklingen igennem i regnskabet.
Bruttoresultatet for 2016/27 landede på godt 68 mio. kroner - en markant stigning fra 50 mio. i det foregående regnskabsår.
- Den positive forventning til det private forbrug – især i Danmark - er i perioden for en del af mærkeporteføljen blevet indfriet, skriver selskabet.
Flere luksuriøse brands har de seneste år åbnet butikker i København. Det amerikanske parfumemærke Le Labo åbnede i november, mens Chanel er klar med en konceptbutik senere på foråret. I 2016 indviede italienske Prada en tre-etagers butik og året forinden kom Saint Laurent til byen.
LÆS OGSÅ: Ikonisk luksusbrand vender tilbage til København
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter