Rekord: Skokæde fordobler overskud i Danmark
Et stort overskud i den danske del af forretningen betyder, at der skal åbnes flere butikker i Danmark, varsler tysk skokæde.
Det går ganske udmærket for den tyske skokæde Deichmann. Regnskabet for de danske butikker viser en fordobling af overskuddet fra 2017 til 2018. Det skriver Finans.
Overskuddet i 2017 var på 7,7 millioner kroner. I 2018 er det oppe på 14,7 millioner kroner. Deichmann har været i Danmark i 15 år, og resultatet for 2018 er det bedste i kædens historie.
- Firmaet opnåede et overskud i 2018 som et resultat af en positiv salgsudvikling kombineret med øget fokus på butiksdrift og omkostningsstyring, skriver ledelsen i regnskabet.
I dag har Deichmann 29 butikker i Danmark. Kæden regner med at åbne flere i løbet af 2019.
LÆS OGSÅ: Bundlinjen går tilbage på tredje år for skokæde
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter