Presset modehus får egne netbutikker under nye ejere
Åbningen af selvstændige netbutikker er en vigtig milepæl, lyder det fra direktøren, som var med til at købe modehuset sidste år.
De to tøjmærker Day Birger et Mikkelsen og 2ndday bliver udvidet med selvstændige netbutikker. Det skriver selskabet bag de to mærker i en pressemeddelelse ifølge Branchebladet Tøj.
- Lanceringen af de to onlinebutikker er en vigtig milepæl for vores brands, siger Peter Henriksen. Han er administrerende direktør for modehuset, hvor han siden sidste år også har siddet på ejerskabet sammen med en investorgruppe.
- Med fysiske butikker på tværs af Skandinavien og retailers overalt i verden, er det et naturligt skridt at tilknytte dette netværk med webshops. Vi ser frem til vores digitale rejse forude og til at præsentere og dele vores univers med hele verden, siger Peter Henriksen.
Modehuset har haft det svært økonomisk i en periode. Det seneste årsregnskab fra selskabet ADD Mikkelsen, som gælder for 2018, viser godt nok et plus på bundlinjen, men det skyldtes udelukkende et salg af taskemærket Day Et. Selve driften endte med et tab på 26,6 millioner kroner.
Udviklingen fik Day Birger ét Mikkelsen til at lukke en del af sine butikker, så antallet var nede på 20 ved offentliggørelsen af årsregnskabet sidste år. De fleste ligger i Danmark og Norge.
LÆS OGSÅ: Dansk modebrand går konkurs med nordiske butikker
Læs hele artiklen på Branchebladet TøjFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter