Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Omsætningen er i frit fald hos B&O

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 3 October 2019 kl. 09:38 af: Kristian Holgersen

 

Den ikoniske virksomhed har en plan, forklarer direktøren. Men indtil videre falder omsætningen drastisk, mens bundlinjen bløder.

Bang & Olufsen har fået lidt af en økonomisk lussing - og det er helt som ventet, skriver den ikoniske virksomhed i en pressemeddelelse.

Omsætningen for regnskabsårets første kvartal falder med hele 30 procent til 419 millioner kroner sammenlignet med samme periode året.

Heller ikke på bundlinjen er der meget opmuntring at hente. Fra 1. juni til 31. august har Bang & Olufsen tabt i alt 135 millioner kroner.

Men udviklingen kommer ikke bag på den administrerende direktør, Henrik Clausen. Den skyldes helt nødvendige ændringer i den måde, forretningen bliver drevet på.

- Resultatet var primært påvirket af oprydningen i salgskanalerne, hvor vi har haft fokus på at nedbringe lagrene hos vores partnere og udvikle vores butiksnetværk, så det i højere grad afspejler vores position som et luksusbrand, siger han.

- Det var forventningen, at oprydningen ville have en negativ påvirkning i første halvår. Men ændringerne er en forudsætning for at skabe langsigtet lønsom vækst, fortsætter han.

Bang & Olufsen fastholder forventningerne til hele 2019/20, som blandt andet indebærer en encifret omsætningsvækst i lokal valuta.

Nye produkter på vej

Flere nye produkter, som er lige på trapperne, skulle meget gerne hjælpe omsætningen på vej, skriver Bang & Olufsen i pressemeddelelsen.

Der er blandt andet tale om et tv og en soundbar, som direktøren har store forventninger til.

- Vores nye tv er i butikkerne allerede i denne måned, mens den nye soundbar vil være at finde i alle salgskanaler fra slutningen af året, siger Henrik Clausen.

- De to produkter har allerede fået en positiv modtagelse, og sammen med de øvrige produkter, har har på vej, kommer det til at bidrage væsentligt til at drive væksten i andet halvår, fortsætter han.

Opdaterer netværk af butikker

Endelig kan direktøren melde om “solide fremskridt” på virksomhedens strategiske indsatsområder - herunder en satsning på nye butikker.

- Vi har åbnet nye butikker på nøglemarkedet, flyttet andre butikker til bedre lokationer og gjort klar til udrulningen af nye butikskoncepter i de kommende kvartaler, siger Henrik Clausen og fortsætter:

- Om kort tid åbner vi to flagskibsbutikker i henholdsvis New York og Tokyo, og vi har i de tre første måneder forbedret vores arbejde med salgs- og kundedata, som gør os i stand til at målrette vores marketingindsats.

LÆS OGSÅ: B&O forventer en rutschetur efter svagt salg



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD