Nyt mærke giver europæiske kunder net-sikkerhed
Der er kommet et nyt mærke på banen, som skal sikre forbrugerne i hele Europa. Danske netbutikker kan også smykke sig med det.
Den europæiske e-handelsorganisation Ecommerce Europe har lanceret et nyt tillidsmærke. Det skal sikre de europæiske forbrugere, når de handler i europæiske netbutikker.
For at en dansk netbutik kan få lov at bruge mærket, skal de være godkendt til det danske e-mærke. På den måde sikrer Ecommerce Europe, at netbutikkerne lever op til det nationale krav.
- Nethandlen buldrer afsted både i Danmark og resten af Europa. Derfor er det rigtig vigtigt, at vi gør det nemt og overskueligt for forbrugerne at se, hvilke netbutikker de trygt kan handle i. Det hjælper det nye mærke med, siger administrerende direktør i e-mærket, Jesper Arp-Hansen, i en pressemeddelelse.
Forventet mersalg
E-mærket administrerer sammen med FDIH The Ecommerce Europe Trustmark i Danmark. Og FDIH forventer, at det nye mærke vil øge kundernes tillid og derved øge netbutikkernes salg.
- Mærket er en rigtig god nyhed ikke kun til forbrugerne, men også til danske netbutikker. Når det bliver mere gennemskueligt og sikkert at handle på europæiske netbutikker, løfter det dansk nethandel, fordi der kommer flere europæiske kunder til, siger Niels Ralund, der er administrerende direktør i FDIH, i pressemeddelelsen.
De netbutikker, som allerede har e-mærket, kan gratis få lov til at bruge det europæiske mærke.
LÆS OGSÅ: Modesite taber navnestrid og et 3-cifret millionbeløb
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter