Nyt koncept kommer til Danmark
Glitter og Accessorize får kamp til stregen, når et internationalt accessories-koncept kommer til Danmark. Den første butik er allerede åbnet.
Unge kvinder, der leder efter en ny taske eller de helt rigtige smykker, kan se frem til at få et endnu større udvalg i den nærmeste fremtid.
Et nyt accessories-koncept er nemlig på vej til at gøre sit indtog på det danske marked. Det er det internationale mærke SIX, der snart kan ses i storcentre og på gågader rundt om i landet.
SIX har allerede åbnet en butik på Fisketorvet i København, og om kort tid bliver dørene slået op til endnu en butik i Helsingør.
SIX-konceptet er ejet af tyske Beeline, men det er Scandic Retail, der er franchisetager i Skandinavien og driver de danske butikker. CEO i Scandic Retail Mads Jørgensen er positiv omkring indtoget på det danske marked.
LÆS OGSÅ: Sådan er franchisekædernes kår 2013
- Vi kan se allerede nu, at Danmark er helt klar til vores koncept og har taget styrtende godt imod det, siger han til detailfolk.dk.
Han forventer, at der er mulighed for at åbne mellem 40 og 50 SIX-butikker i Danmark.
Ikke bekymret for konkurrenter
Der er i forvejen flere spillere på det danske accessories-marked, som eksempelvis Glitter og Monsoon Accessorize, men det er ikke noget, der bekymrer Mads Jørgensen.
- Vi koncentrerer os ikke så meget om, hvad andre gør. Vi kigger på vores egen forretning, og holder fokus på den, siger han.
Samtidig er der også hjælp at hente fra de tyske ejere Beeline.
LÆS OGSÅ: Ny dansk franchiseorganisation ser dagens lys
- De driver cirka 450 egne butikker og 17.000 points of sale, og de har derfor alt den erfaring, der skal til. Det er noget, som vi kan trække på, så selvom det er en master-franchiseaftale, vi har indgået med dem, så er der al mulig support at hente, forklarer Mads Jørgensen.
Masser af detailarbejdspladser
Direktøren håber, at de nye butikker kan være med til at skabe flere detailarbejdspladser herhjemme.
- Vi håber da, at vi får sat gang i hjulene og er med til at få skabt en masse gode arbejdspladser. Vi bruger med fast og timelønnet personale i gennemsnit fem personer per butik, så det ser da lysende ud, siger han.
Scandic Retail er også franchisetager for endnu et accessories-koncept, nemlig mærket I AM. Det har man også planer om at indføre på det danske marked, men i første omgang har man valgt at koncentrere sig om SIX, og det er der en god grund til, forklarer Mads Jørgensen.
- SIX-konceptet henvender sig til unge kvinder fra 13 til 28, og når vi har kigget på demografien i de placeringer, vi har kunne få, så synes vi, at konceptet passer rigtig godt til de kunder, der er der, siger han til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Modegiganter kæmper om niche-markeder
Det er Scandic Retail, der er franchisetager for både SIX og I AM i hele Skandinavien, og på sigt er det planen, at der skal åbnes omkring 200 egne butikker.
Scandic Retail er ejet af en udenlandsk fond samt Erling Daell, der også ejer Harald Nyborg og jem & fix.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter