Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nyt koncept kommer til Danmark

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 5 March 2013 kl. 09:48 af: Freja Thorbech

Glitter og Accessorize får kamp til stregen, når et internationalt accessories-koncept kommer til Danmark. Den første butik er allerede åbnet. 

Unge kvinder, der leder efter en ny taske eller de helt rigtige smykker, kan se frem til at få et endnu større udvalg i den nærmeste fremtid.

Et nyt accessories-koncept er nemlig på vej til at gøre sit indtog på det danske marked. Det er det internationale mærke SIX, der snart kan ses i storcentre og på gågader rundt om i landet.

SIX har allerede åbnet en butik på Fisketorvet i København, og om kort tid bliver dørene slået op til endnu en butik i Helsingør.

SIX-konceptet er ejet af tyske Beeline, men det er Scandic Retail, der er franchisetager i Skandinavien og driver de danske butikker. CEO i Scandic Retail Mads Jørgensen er positiv omkring indtoget på det danske marked.

LÆS OGSÅ: Sådan er franchisekædernes kår 2013

- Vi kan se allerede nu, at Danmark er helt klar til vores koncept og har taget styrtende godt imod det, siger han til detailfolk.dk.

Han forventer, at der er mulighed for at åbne mellem 40 og 50 SIX-butikker i Danmark.

Ikke bekymret for konkurrenter

Der er i forvejen flere spillere på det danske accessories-marked, som eksempelvis Glitter og Monsoon Accessorize, men det er ikke noget, der bekymrer Mads Jørgensen.

- Vi koncentrerer os ikke så meget om, hvad andre gør. Vi kigger på vores egen forretning, og holder fokus på den, siger han.

Samtidig er der også hjælp at hente fra de tyske ejere Beeline.

LÆS OGSÅ: Ny dansk franchiseorganisation ser dagens lys

- De driver cirka 450 egne butikker og 17.000 points of sale, og de har derfor alt den erfaring, der skal til. Det er noget, som vi kan trække på, så selvom det er en master-franchiseaftale, vi har indgået med dem, så er der al mulig support at hente, forklarer Mads Jørgensen.

Masser af detailarbejdspladser

Direktøren håber, at de nye butikker kan være med til at skabe flere detailarbejdspladser herhjemme.

- Vi håber da, at vi får sat gang i hjulene og er med til at få skabt en masse gode arbejdspladser. Vi bruger med fast og timelønnet personale i gennemsnit fem personer per butik, så det ser da lysende ud, siger han.

Scandic Retail er også franchisetager for endnu et accessories-koncept, nemlig mærket I AM. Det har man også planer om at indføre på det danske marked, men i første omgang har man valgt at koncentrere sig om SIX, og det er der en god grund til, forklarer Mads Jørgensen.

- SIX-konceptet henvender sig til unge kvinder fra 13 til 28, og når vi har kigget på demografien i de placeringer, vi har kunne få, så synes vi, at konceptet passer rigtig godt til de kunder, der er der, siger han til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Modegiganter kæmper om niche-markeder

Det er Scandic Retail, der er franchisetager for både SIX og I AM i hele Skandinavien, og på sigt er det planen, at der skal åbnes omkring 200 egne butikker.

Scandic Retail er ejet af en udenlandsk fond samt Erling Daell, der også ejer Harald Nyborg og jem & fix.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD